آیا هوش مصنوعی در کنترل ویروس کرونا موثر است؟

به گزارش سفر به کیش، بسیاری از کشورها در تلاش هستند تا ویروس کرونا را متوقف کنند. از تاکتیک های کشورها می توان به محدودیت های سفر، قرنطینه، ارسال هشدارهای بهداشتی، تحقیقات پر شتاب در مورد توسعه واکسن و مواردی مشابه اشاره کرد.

آیا هوش مصنوعی در کنترل ویروس کرونا موثر است؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، یکی از پرسش های رایج این است که آیا فناوریهایی مانند هوش مصنوعی می تواند در این جهت کمک کند یا خیر.

بای روشن شدن این موضوع در اولین گام تنها فقط کافی است به BlueDot نگاه کنید ، که یک استارتاپ است که در یک بستر پیشرفته هوش مصنوعی ساخته است . این استارتاپ داده های میلیاردها قطعه مانند شبکه مسافرتی هوایی جهان را برای بررسی شیوع بیماری ها بررسی می کند. منابع مختلفی بر این موضوع تاکید کرده اند که این شرکت نخستین بار، در تاریخ 31 دسامبر هشداری را به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده ارسال کرده بود.

مغز متفکر شرکت BlueDot کامران خان است که یک پزشک بیماری های عفونی و استاد پزشکی و بهداشت عمومی در دانشگاه تورنتو است. به خاطر داشته باشید که وی در زمان شیوع بیماری سارس یک نیروی مراقبتهای بهداشتی در خط مقدم درمان بود.خان گفت: ما در حال حاضر از پردازش زبان طبیعی NLP و یادگیری ماشینیML برای پردازش مقادیر زیادی از داده های متن ساختاری استفاده می شود. هدف گروه ما برای پیگیری شیوع بیش از 100 بیماری مختلف در هر 15 دقیقه شبانه روز انجام می شود. با توجه به حجم بالای کار اگر این کار را به صورت دستی انجام می دادیم ، احتمالاً به بیش از صد نفر احتیاج داشتیم تا این کار را به خوبی انجام دهند. این تجزیه و تحلیل داده ها متخصصان بهداشت را قادر می سازد که به جای صرف وقت و انرژی در جمع آوری و سازماندهی اطلاعات ، وقت و انرژی خود را بر نحوه پاسخگویی به خطرات بیماری های عفونی متمرکز کنند.

اما مطمئناً BlueDot تنها سازمانی نخواهد بود که با موفقیت از هوش مصنوعی برای کنترل کرونا کمک گرفته است. کالین گرین ، مدیر ارشد بهداشت و درمان DataRobot می گوید: هوش مصنوعی می تواند تعداد موارد جدید بالقوه را براساس مساحت پیش بینی کند و حتی بگوید کدام یک از جمعیت ها بیشترین خطر را دارند. از این نوع فناوری می توان برای هشدار به مسافران استفاده کرد تا جمعیت آسیب پذیر بتوانند در هنگام سفر ماسک های پزشکی مناسبی داشته باشند.

هنگامی که شیوع بیماری رخ می دهد ، به دست آوردن اطلاعات بالینی از بیماران و سایر افراد درگیر مانند حالات فیزیولوژیکی قبل و بعد ، اطلاعات لجستیکی مربوط به مکانهای مواجهه و سایر اطلاعات مهم بسیار حیاتی است. استقرار انسان در این شرایط پرهزینه و سخت است ، به ویژه اگر شیوع های مختلفی وجود داشته باشد یا شیوع در کشورهایی فاقد منابع کافی رخ داده باشد.

دون وودلاک ، رئیس بهداشت و درمان HealthShare می گوید: با رویکردهای ML ، می توانیم ده ها میلیارد نقطه از داده ها و اسناد بالینی را در پفراینده پزشکی بخوانیم و به بیمارانی که ویروس مبتلا هستند یا علاوم را ندارند مشاوره صحیح بدهیم. در ضمنً می توانیم یک فرایند مدل سازی دقیق داشته باشیم. به طور مشابه ، رویکردهای ML می تواند به طور اتوماتیک یک الگوی یا رابطه بین درمان های ثبت شده در سوابق پزشکی و نتایج بیمار نهایی ایجاد کند. این مدل ها می توانند به سرعت گزینه های درمانی را که با نتایج بهتر همبستگی دارند شناسایی کنند و به راهنمایی فرایند تهیه دستورالعمل های بالینی کمک کنند.

ویروس کرونا می تواند علائم شدیدی از قبیل ذات الریه ، سندرم حاد تنفسی حاد ، نارسایی کلیه و غیره ایجاد کند. با توجه به این که اثر ویروس به ایمنی و ساختار ژنوم فرد بستگی دارد هنوز هیچ درمان استانداردی معین نشده است. گرچه به نظر می رسد داروهایی در راهند و حتی واکسن نیز در یک قدمی جهانی شدن است.

الگوهای هوش مصنوعی نه فقط اکنون، بلکه پس از فروکش کردن موج بیماری می توانند در پیشگیری از اوج دریافت بیماری، روشهای موثر در کنترل و مواردی مشابه موثر باشند. طبقه بندی اطلاعات و بررسی داروها نیز از دیگر کمک هایی است که هوش مصنوعی برای کنترل کرونا دارد.

منبع: انتخاب
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 827

به "آیا هوش مصنوعی در کنترل ویروس کرونا موثر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا هوش مصنوعی در کنترل ویروس کرونا موثر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید