همه ی آنچه در کنفرانس E3 2019 مایکروسافت گذشت

به گزارش سفر به کیش، امسال نیز همانند سال قبل، مایکرو سافت کنفرانس بسیار خوبی را ارائه داد. ریتم کنفرانس در ابتدا بسیار خوب آغاز شد و در ادامه با بعضی لحظات خاص تماشاگران را به وجد آورد. بعضی از سورپرایز های کنفرانس E3 2019 مایکروسافت به خاطر درز کردن اطلاعات، قدرت خود را از دست داده بودند اما با این وجود کماکان جذاب به نظر می رسیدند، می توان گفت که کنفرانس دیشب مایکر وسافت به خوبی کنفرانس پارسال نبود اما به راحتی می توان گفت این کنفرانس بهترین کنفرانس مراسم E3 2019 است و تنها ایرادی را که می توان از آن گرفت، این است که بازی های انحصاری این شرکت، نمایش گیم پلی نداشتند و رونمایی از آن ها به تریلر های سینماتیک خلاصه شده بود.

همه ی آنچه در کنفرانس E3 2019 مایکروسافت گذشت

استودیو های ایکس باکس

کنفرانس با تریلری از بازی جدید استودیوی آبسیدین که سال گذشته معرفی شده بود، یعنی بازی The Outer World شروع شد، این بازی نمایش جالبی داشت و در کل به حال و هوای سری بازی های فال آوت بسیار شبیه بود، در پایانی تریلر نیز تاریخ 3 آبان به عنوان روز عرضه این اثر مشخص شد.

در ادامه بازی جدید استودیوی نینجا تئوری به نام Bleeding Edge که چند روز پیش فاش شده بود، معرفی گشت. تریلر این بازی در حد تیزر کوتاهی بود و چیز خاصی از گیم پلی آن رونمایی نشد، تنها می توان گفت بازی رقابتی و آنلاین است که به بازی ای چون Overwatch شباهت دارد. این بازی در قالب یک نسخه آزمایشی آلفا در تاریخ 6 تیر برای کامپیوتر و ایکس باکس وان منتظر می شود.

نمایش بازی Ori And The Will Of The Wisps بسیار جذاب بود و مطمئنا تریلر این بازی یکی از لحظات به یاد ماندنی کنفرانس دیشب به شمار می رود. جذابیت دیگر این نمایش این بود که بالاخره تاریخ انتشار بازی مشخص شد و دارندگان کنسول ایکس باکس وان و رایانه های شخصی می توانند این بازی فوق العاده را در تاریخ 22 بهمن تجربه کنند.

دنیای ماینکرفت با طعم نقش آفرینی اکشن کلاسیک تجربه ای است که بازی ماینکرفت دانجنز (Minecraft Dungeons) قرار است برای ما به ارمغان بیاورد. جدید ترین اثر استودیوی Mojang شب گذشته برای اولین بار معرفی گشت و تریلری از گیم پلی آن به نمایش درآمد. این بازی بهار سال 2020 برای کنسول های نسل هشتمی و رایانه های شخصی منتشر می شود.

بعد از اینکه شاهد چهار نمایش از استودیو های مایکروسافت و ایکس باکس بودیم، فیل اسپنسر دوست داشتنی روی سن آمد و دو وعده مهم داد، اول اینکه گفت قرار است امشب 60 بازی نمایش دهیم و وعده دیگر او این بود که گفت قرار است در ادامه اولین اطلاعات درباره کنسول نسل بعدشان را منتشر کنند.

سایبرپانک، خیلی دور و خیلی نزدیک

بعد از رفتن فیل اسپنسر تریلر عجیبی پخش شد، در طول این تریلر خیلی از افراد حدس زدند که این نمایشی از نسخه جدید سری آوت لست است، اما در پایان نمایش مشخص شد که این تریلر مربوط به بازی جدید Blair Witch است که برای کنسول ایکس باکس و رایانه های شخصی در دست توسعه واقع شده است، نکته جالب ماجرا اینجاست که تاریخ انتشار این اثر بسیار نزدیک است و طرفداران سری فیلم های بلیر ویچ می توانند در تاریخ 8 شهریور آن را تجربه کنند.

می رسیم به شاهکار جدید استودیوی سی دی پراجکت رد، یعنی بازی سایبرپانک 2077 که با نمایش و سورپرایز عالی خود ارزش کنفرانس مایکروسافت را چندین مرتبه بالاتر برد و به عقیده اکثریت این نمایش بهترین اتفاق کنفرانس دیشب مایکروسافت بود. ابتدا یک تریلر سینمایی هیجان انگیز به نمایش درآمد، این تریلر به پایانی خود نزدیک می رسید و همگی منتظر نمایش گیمپلی بودند که ناگهان با دیدن چهره کیانو ریوز در پایانی نمایش، تمامی حاضران در سالن به وجد آمدند، اما این تمام ماجرا نبود و با پایان یافتن آن تریلر و آمدن کیانو ریوز روی سن، سالن منفجر شد.

کیانو ریوز روی سن نشان داد که برای چه اینقدر دوست داشتنی است و واقعا فکر نمی کنم کسی باشد که از آمدن او روی استیج، راضی نشده باشد. او صحبت های مختصری از بازی سایبرپانک 2077 کرد و سپس با حرکت جالبی همه را به دیدن تریلری دیگر از بازی دعوت کرد.

در تریلر دوم مقدار کمی از گیم پلی بازی به نمایش درآمد، ولی مهم ترین نکته این تریلر در آخر مشخص شد و آن هم تاریخ عرضه بازی بود، می توانیم در تاریخ 28 فروردین دستپخت تازه استودیوی سی دی پراجکت رد را تجربه کنیم.

نمایش بعدی به بازی خاطره انگیز BattleToads اختصاص داشت. گیمپلی ای که نمایش داده شد به نظر من دل طرفداران قدیمی را به دست آورد، شما می توانید با دو تن از دوستان خود از تجربه Co-op این عنوان نهایت لذت را ببرید. بازی جدید استودیو Rare در تاریخ نامشخصی برای کنسول ایکس باکس وان عرضه خواهد شد.

بعد از نمایش بازی خلاقانه ی RPG Time: The Legend Of Wright مایکروسافت تمرکز خود را روی سرویس گیم پس گذاشت و گفت که گیم پس دیروز در قالب بتا برای رایانه های شخصی در دسترس قرار گرفته است. همچنین بازی های زیادی را به گیم پس اضافه کرد، به طوری که تمام بازی های فرست پارتی مایکروسافت در روز عرضه برای دارندگان گیم پس به صورت رایگان در دسترس هستند.

تیم شیفر در تیم ایکس باکس

بازی Microsoft Flight Simulator نمایش خوبی را تجربه کرد و بعد از آن تریلر نسخه بازسازی شده بازی Age of Empires 2 پخش شد که قرار است پاییز امسال دوست داران سبک استراتژی را به وجد آورد.

در ادامه روند خریدن استودیو های جدید، شب گذشته نیز از جدیدترین خرید مایکروسافت، یعنی استودیوی ریشه دار دابل فاین (Double Fine) رونمایی شد. تیم شیفر رئیس این استودیو روی استیج آمد و بعد از کمی صحبت کردن، حضار را به دیدن تریلر جدید بازی سایکوناتس 2 (Psychonauts 2) که قرار است روی کنسول پلی استیشن4، ایکس باکس وان و رایانه های شخصی عرضه شود، دعوت کرد.

دو تریلر سینمایی بدون نمایش گیم پلی در کنفرانس E3 2019 مایکروسافت

نمایش بازی گیرز 5 با یک تریلر سینمایی عجیب شروع شد، بعد از اولین تریلر که وجودش چندان ضروری به نظر نمی رسید به جای اینکه تریلری از بخش داستانی و گیم پلی نمایش داده شود، دوباره تریلر سینمایی دیگری اما این بار از بخش آنلاینی به نام Escape پخش شد، درست است که حالت Escape بین طرفداران این سری بسیار محبوب است و بازگشت آن به گیرز 5 مهم است ولی به نظر من نمایش گیم پلی از بخش داستانی در طول کنفرانس از اهمیتی بیشتری برخوردار بود. یکی از سورپرایز های این نمایش این بود که مشخص شد، بازی کننده ها می توانند در بخش آنلاین بعضی از شخصیت های سری فیلم های ترمیناتور را انتخاب کنند. در تاریخ 19 شهریور طرفداران سری بازی های گیرز آو وار می توانند از جدیدترین نسخه آن لذت ببرند.

معرفی کنترلر جدید ایکس باکس وان الیت بسیار خوب بود زیرا تغییرات این نسخه نسبت به نسخه قبلی قابل توجه بود و واقعا می توان گفت برای افرادی که می خواهند در سطح های بالاتر و حرفه ای تر بازی کنند این دسته بهترین انتخاب است.

برای دو بازی Forza Horizon 4 و State of Decay 2 بسته های الحاقی جدیدی معرفی گشتند. بسته الحاقی بازی فورتزا هورایزن 4 به نام Lego Speed Champions قرار است دنیا، ماشین ها و … آن هم با رنگ و لعاب لگو به بازی اضافه کند، این بسته همین هفته منتشر می شود. بسته الحاقی بازی استودیوی Undead نیز همین الان در دسترس است.

میازاکی+مارتین چه شود

قرار بود معرفی بازی Elden Ring یکی از سورپرایز های بزرگ کنفرانس شب گذشته باشد، اما متاسفانه به لطف درز کردن آن، بعد از معرفی بازی به این بزرگی شاهد بی تفاوتی زننده طرفداران حاضر در سالن بودیم. از این حرف ها که بگذریم قطعا این همکاری جالب می توان محصولی عالی خلق کند، درباره بازی فعلا نمی توان نظر خاصی داد چون فقط از آن تریلر سینمایی نسبتا کوتاهی در دسترس داریم، ولی طبق مصاحبه اخیر میازاکی با قطعیت می توان گفت این بازی نیز مانند سایر آثار استاد قرار است برای بازی کنندگان بسیار چالش برانگیز باشد.

تریلر بازی Dying Light 2 نیز سرگرم کننده بود و مشخص شد که این بازی در بهار 2020 برای کنسول های نسل هشتم و رایانه های شخصی عرضه خواهد شد. همچنین تریلر بازی Tales of Arise که گویا قرار است بهترین نسخه از سری بازی های Tales شود بسیار مورد توجه قرار گرفت. این عنوان نیز در سال 2020 منتشر خواهد شد.

دو بازی آنلاین بسیار پرمخاطب شرقی نیز قرار است با ایکس باکس وان برای اولین بار به غرب بیایند. بازی اول Phantasy Star Online 2 است که یکی از پر مخاطب ترین و محبوب ترین بازی های نقش آفرینی آنلاین کلان (MMORPG) در شرق است و بازی دوم Crossfire X است، عنوانی که قرار بود در ایران نیز به صورت رسمی عرضه شود، ولی متاسفانه این امکان فراهم نشد.

هیلو با چاشنی نسل نهم

همانطور که قطعا شنیده اید مایکروسافت در این کنفرانس، اولین اطلاعات از کنسول نسل بعد خود را طبق ویدویی چند دقیقه ای منتشر کرد. مهم ترین اطلاعات منتشر شده از این کنسول که با نام رمز اسکارلت شناخته می شود به این ترتیب است: در کنسول نسل بعد سرعت لود کردن در بازی ها بسیار بالاتر است، کنسول نسل بعد از تکنولوژی Navi و Zen 2 بهره می برد، قابلیت اجرا در 120 فریم در ثانیه و رزولوشن 8K، نسل جدیدی از SSD و حافظه گرافیکی GDDR6.

شایان ذکر است که این کنسول حول تعطیلات سال 2020 یعنی پایان سال عرضه می شود.

آخرین نمایش کنفرانس با شایستگی تمام بازی هیلو اینفینیت (Halo Infinite) بود، عنوانی که همزمان با عرضه کنسول نسل بعدی مایکروسافت منتشر می شود.

تریلر سینمایی این بازی با آن موسیقی عالی و جلوه های تصویری زیبا، پایان خوبی را برای این کنفرانس رقم زد، اما اگر نمایشی از گیم پلی نشان می دادند قطعا پایانی بسیار بهتر رقم می خورد.

امیدوارم از این ایام E3 نهایت لذت ببرید.

نظرات خود را درباره کنفرانس E3 2019 مایکروسافت با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 224

به "همه ی آنچه در کنفرانس E3 2019 مایکروسافت گذشت" امتیاز دهید

2 کاربر به "همه ی آنچه در کنفرانس E3 2019 مایکروسافت گذشت" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه ی آنچه در کنفرانس E3 2019 مایکروسافت گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید