مشاعات ساختمان و مقررات آن را بشناسیم

به گزارش سفر به کیش، بخش های مشترک مجتمع های آپارتمانی از قبیل زمین، تاسیسات گرمایشی و سرمایشی مشترک، چاه، انشعاب برق مشترک، بالابر، فاضلاب، انشعاب آب مشترک ، انبار مشترک، لوله ها و سیم های برق، اسکلت ساختمان، بام، راهرو و راه پله ها، درو پنجره ها در قسمت های عمومی، رختشوی خانه، حیات، محوطه ساختمان که بخشی از ملک است، حیات خلوت، اتاق سرایدار، نمای ساختمان، انبار عمومی و تلفن مرکزی دراصطلاح مشاعات ساختمان شناخته می شوند.

مشاعات ساختمان و مقررات آن را بشناسیم

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

آنچه که برابرصورت جلسه تفکیکی آپارتمان ها به آپارتمانی خاص اختصاص ندارد مشترک و مورد استفاده همه مالکان و متصرفان قانونی است. این بخش هاغیرقابل انتقال است وهرمالک یا قائم مقام او به نسبت مالکیت خود و مساحت آپارتمانش درآن ها به صورت مشترک و مشاعی سهیم است.

در اینجا به بعضی از پرسش ها درباره مشاعات ساختمان پاسخ می دهیم .

پرسش

مالک واحد زیرزمین آپارتمان 6 واحدی کوچکی هستم ، قسمت روبروی من شوفازخانه بوده وهم اکنون تخلیه شده و همسایه ها از پکیج استفاده می نمایند .آیا جزو مشاعات است ؟ و آیا می توانم آن را ازهمسایه ها خریداری کنم؟

پاسخ

جزومشاعات است.هرمشاعی قابل خرید و فروش است . بنابراین برای خرید باید توافق کنید و دیگرصاحب خانه ها راضی باشند.

پرسش

مسکونی 200 واحدی زندگی میکنیم که دارای محوطه ای مشاع وبازبدون فضای سبز و…است. آیا درقانون برای برقراری آرامش و خاتمه تجمع ساکنان و به خصوص بازی بچه ها درمحوطه یاد شده درشب زمانی لحاظ شده است یا خیر؟

پاسخ

در این مورد هیئت مدیره ساختمان می توانند تصمیم گیری نمایند.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 571

به "مشاعات ساختمان و مقررات آن را بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاعات ساختمان و مقررات آن را بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید