جهت توسعه کسب وکارهای حوزه هوش مصنوعی تسهیل شد

به گزارش سفر به کیش، تهران- خبرنگاران- رئیس مرکز فناوری های همگرا معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، توسعه کسب و کارهای بر پایه فناوری همگرا در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک را از اقدامات این مرکز در امسال دانست.

جهت توسعه کسب وکارهای حوزه هوش مصنوعی تسهیل شد

به گزارش روز چهارشنبه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، علی محمد سلطانی درباره فعالیت های این مرکز در حوزه هوش مصنوعی بیان نمود: از آنجا که توسعه کسب و کارهای بر پایه فناوری همگرا رسالت این مرکز است، بنابراین توانمند شدن شرکت های دانش بنیان و فناور حوزه هوش مصنوعی و رباتیک در امسال جدی تر از گذشته پیگیری می گردد تا محصولات فعالان این حوزه زودتر به بازار برسد.

وی ادامه داد: البته سال گذشته با حمایت مرکز همگرا یکی از محصولات حوزه رباتیک به بازار رسید و از این طریق دانش ساخت ربات های خودران به زودی وارد بازار می گردد، پس این همکاری ها در سال جدید گسترش می یابد تا با ورود محصولات فناورانه به بازار کیفیت زندگی مردم نیز ارتقا پیدا کند.

به گفته سلطانی، همگرایی میان چند فناوری باعث فراوری محصولات جدید شده است، توسعه چنین محصولاتی احتیاج به همکاری بین رشته ای است تا با هماهنگی و اقدام مشترک این توسعه انجام گردد، توسعه محصولات همگرا، توسعه بازار این محصولات و رقابت پذیری توسعه دهندگان کسب و کارهای همگرا بعضی از ماموریت های این مرکز است.

علمی ** 9340**1485

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 202

به "جهت توسعه کسب وکارهای حوزه هوش مصنوعی تسهیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهت توسعه کسب وکارهای حوزه هوش مصنوعی تسهیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید