ساختمان میدان حسن آباد محیطی فرهنگی می شود

به گزارش سفر به کیش، مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره بازسازی ساختمان میدان حسن آباد و تغییر کاربری آن توضیحاتی داد.

ساختمان میدان حسن آباد محیطی فرهنگی می شود

برزین ضرغامی مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفت وگو با خبرنگار ، درباره تفاهم نامه امضاء شده برای بازسازی میدان حسن آباد گفت: شورایی متشکل از سازمان زیباسازی، شهرداری منطقه 11 و اداره کل میراث فرهنگی با حضور دانشگاه تهران و مالک ملک حسن آباد تشکیل شد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جلسات متعدد گفت: پس از برگزاری جلسه های متعدد تصمیم بر آن شد تا بتوانیم از شرایط حال حاضر برای تغییر کاربری ساختمان میدان حسن آباد استفاده و در کنار آن نیز تلاش کنیم با توجه به بافت تاریخی ملک و دارا بودن مالک شخصی، صاحب ساختمان را به بازسازی بنا ترغیب کنیم.

اخذ هزینه بازسازی میدان حسن آباد از مالکان مغازه های آسیب دیده

ضرغامی شرح داد: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد هزینه بازسازی داخلی ساختمان میدان حسن آباد از سوی مالک انجام شود و شهرداری تهران نیز مسئول بازسازی جداره بنا باشد.

وی تأکید کرد: باید به این نکته توجه شود که مالک ساختمان در بازسازی فضای داخلی ساختمان میدان حسن آباد تمام طرح و ایده های خود را باید به تأیید وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برساند و سپس آن را اجرا کند.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران تأکید کرد: پس از بازسازی ساختمان میدان حسن آباد کاربری ساختمان به کاربری فرهنگی تغییر می کند و ساختمان حسن آباد در آن نقطه از بازار چراغی روشن برای جذب گردشگر بدل می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 501

به "ساختمان میدان حسن آباد محیطی فرهنگی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان میدان حسن آباد محیطی فرهنگی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید