زارعی: ساخت سد فینسک فورا متوقف گردد و ادامه آن تخلف است

به گزارش سفر به کیش، خبرنگاران/مازندران طی نامه ای 2 صفحه ای که از سوی قاسم تقی زاده خامسی، معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو و رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، به رضا انجم شعاع، معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزارت نیرو در مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، حذف سد فینسک و انتقال آب از منابع آب بهنگام رودخانه سفیدرود با احداث بند انحرافی در محل ایستگاه هیدرومتری فینسک ابلاغ شد.

زارعی: ساخت سد فینسک فورا متوقف گردد و ادامه آن تخلف است

منصورعلی زارعی کیاپی، نماینده ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، درباره انتشار این نامه در گفت و گو با خبرنگاران از محقق شدن حذف پروژه سدسازی فینسک اطلاع داد و اضافه نمود: آنچه در نامه منتشر شده به خوبی اشاره نموده که پروژه فینسک مشکلاتی دارد که لازم است احداث سد ملغی و راهکار جایگزین در دستور کار قرار گیرد.

زارعی از ابلاغ مکاتبات حذف سد فینسک از وزارت نیرو به ادرات آبفای دو شهرستان مبدا و مقصد هم اطلاع داد و اضافه نمود: طی مکاتبه رسمی تقی زاده خامسی، معاون آب و آبفای وزارت نیرو خطاب به انجم شعاع معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس این وزارتخانه به شماره 1400/100/4935 نتایج مطالعات مهندسی صراحتا می گوید احداث سد مخزنی فینسک به سبب خسارات مخزن و تنش های اجتماعی و چالش های دیگر باید حذف شده و گزینه جایگزین اجرایی گردد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این نامه انتها ماجرای فینسک خواهد بود توضیح داد: قاعدتا باید به معنای انتها موضوع سدسازی در فینسک باشد و باید فعالیت های ساخت سد فورا متوقف گردد اما ممکن است تخلف نمایند و به ساخت سد ادامه دهند.

نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: اگر پروژه سدسازی همچنان ادامه دارد باید از وزارت نیرو سوال گردد علیرغم اینکه مطالعات مهندسی ارزش وزارتخانه به توقف پروژه و حذف سدسازی اذعان می نماید چرا فعالیت ها متوقف نشده است.

زارعی احتمال اعتراض به نتیجه مهندسی ارزش وزارتخانه را امکانپذیر توصیف کرد و اضافه نمود: 3 ماه از انتشار این نامه گذشته است و وزراتخانه به دستگاه های اجرایی مرتبط با پروژه، این موضوع را ابلاغ نموده، بنابراین ادامه پیگیری ها از جهت وزارت نیرو است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1799

به "زارعی: ساخت سد فینسک فورا متوقف گردد و ادامه آن تخلف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زارعی: ساخت سد فینسک فورا متوقف گردد و ادامه آن تخلف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید