تور آلمان ارزان: رونمایی از اولین قطار خودران در آلمان

به گزارش سفر به کیش، شرکت راه آهن دویچه بان(Deutsche Bahn) آلمان و گروه صنعتی زیمنس(Siemens) از اولین قطار اتوماتیک و بدون راننده دنیا در شهر هامبورگ رونمایی کردند. این قطار از نظر زمان بندی دقیق تر بوده و نسبت به قطارهای سنتی مصرف انرژی مناسب تری دارد.

تور آلمان ارزان: رونمایی از اولین قطار خودران در آلمان

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

چهار مورد از این قطارها قرار است به شبکه راه آهن شهری هامبورگ ملحق شوند و از ماه دسامبر حمل مسافران را شروع نمایند. این قطارها از زیرساخت های ریلی موجود استفاده خواهند کرد.

شهرهای دیگر مانند پاریس متروهای بدون راننده دارند و فرودگاه ها هم قطارهای اتوماتیک تک راستاه دارند، چنین قطارهایی در یک راستا اختصاصی حرکت می نمایند اما قطارهای هامبورگ در راستای مشترک با سایر قطارهای معمولی حرکت خواهند کرد.

این پروژه که دویچه بان و زیمنس آن را اولین در دنیا نامیده اند بخشی از برنامه 70 میلیون دلاری نوسازی سیستم راه آهن شهری هامبورگ است.

ریچارد لوتز(Richard Lutz) مدیرعامل دویچه بان می گوید: قطارهای اتوماتیک بدون احتیاج به توسعه راستاهای اختصاصی، خدمات قابل اطمینان تری ارائه می دهند.

رولاند بوش(Roland Busch)، مدیرعامل زیمنس می گوید: ما در حال هوشمندتر کردن سیستم حمل و نقل ریلی هستیم و تخمین می زنیم که قطارهای اتوماتیک می توانند 30 درصد بیشتر از سایر قطارها مسافر حمل نمایند، زمان بندی دقیق تری داشته باشند و بیش از 30 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی نمایند.

این دو شرکت در بیانیه ای اعلام کردند: اگرچه این قطارها به وسیله فناوری دیجیتالی به طور کاملا اتوماتیک کار می نمایند اما یک راننده در هنگام حضور مسافرین بر عملکرد قطار نظارت خواهد داشت. ،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1821

به "تور آلمان ارزان: رونمایی از اولین قطار خودران در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: رونمایی از اولین قطار خودران در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید