جوانان خلاق بوشهری محصولی نو را در حوزه صنایع دستی دریایی فراوری کردند

به گزارش سفر به کیش، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، جوانان خلاق بوشهری محصولی نو را در حوزه صنایع دستی دریایی فراوری کردند.

جوانان خلاق بوشهری محصولی نو را در حوزه صنایع دستی دریایی فراوری کردند

سید مسیح موسوی زادگان درباره این محصول ایران ساخت گفت: صدف های مختلف از کرانه های خلیج فارس، عمان، خزر یا حتی اقیانوس ها جمع آوری می گردد. پس از آن عملیات سایزبندی و فرآوری انجام می گردد تا به راحتی وارد فرایند ساخت و ساز شوند.

وی درباره نوآوری این محصول اعلام کرد: در این محصول صدف ها در کنار نقاشی ایرانی قرار می گیرند؛ نگارگری ایرانی. تصاویری مینیاتوری، گل و مرغ یا تذهیب که هر کدام بخشی از هنر ایران زمین را نمایش می دهد. این محصول نو به صورت تابلو عرضه می گردد.

پیش از این محصولاتی که با صدف فراوری می شد، تنها به صورت مجسمه و اشکال مختلفی بود که از کنار هم قرار گرفتن صدف ها فراوری شده بود، اما این جوانان با این محصول گوشه ای از فرهنگ غنی ایرانی را نمایش داده اند و محصولی ایران ساخت با استفاده از رنگ، ترکیب بندی فراوری نموده اند. گرچه ماده خام و اولیه تقریبا یکی است، اما نگاهی تازه را میتوان در آن دید. این جوانان در شرکت خود از رشته های مختلف مانند صنایع دستی، هنرهای دستی و نگارگری ایرانی جمع شده اند و برای توسعه بازار خود در کوشش هستند. در حال حاضر نزدیک به 1400 شرکت خلاق در کشور فعال هستند که با نفوذ خلاقیت و نوآوری فراوری محصولات خود روشی نو برای معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی بکار برده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1810

به "جوانان خلاق بوشهری محصولی نو را در حوزه صنایع دستی دریایی فراوری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوانان خلاق بوشهری محصولی نو را در حوزه صنایع دستی دریایی فراوری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید