توصیه هایی برای سفر اولی ها

به گزارش سفر به کیش، پیش از سفر بدانید:

پیش از هر چیز باید تعیین کنید که قرار است به سفرهای کمپینگ بروید یا در هتل اقامت داشته باشید. اگر قصد کمپینگ در دل طبیعت داشته باشید، مسلما سختی سفر بیشتر خواهد شد. توصیه می کنیم به عنوان سفر اولی با افراد با تجربه و تورها سفر کنید. از آنجا که یک اشتباه به نظر ساده در کمپینگ ممکن است جان تان را تهدید کند، بهتر است این مسئله را جدی بگیرید. با خواندن مطلب 10 کاری که نباید در کمپینگ انجام دهیم متوجه سختی سفرهای کمپینگ خواهید شد. اما اگر اولین بار است که به سفرهای غیرکمپینگ می روید، این موارد را موردتوجه قرار دهید.

توصیه هایی برای سفر اولی ها

1. وسایل سنگین و اضافی را حذف کنید

اغلب گردشگران در اولین سفرهای خود، وسایل غیرضروری بسکمک به همراه می برند. آن ها رفته رفته، در سفرهای بعدی، چمدان شان کوچکتر و وسایل غیر ضروری شان حذف خواهد شد. شما هم به عنوان سفر اولی ممکن است این اشتباه را تکرار کنید. به همراه بردن لباس های متعدد و وسایل غیرضروری فقط سفر را برای تان دشوارتر می کند. مثلا زمانی که قرار است در هتل اقامت داشته باشید، بردن کیسه خواب غیر ضروری است. این نکته را در نظر بگیرید که ممکن است برخی از لوازم ضروری را در سفر تهیه کنید و به همراه بردن این وسایل فقط بارتان را سنگین می کند. آنچه در هر سفری ضروری است و باید به همراه داشته باشید، یک دست لباس اضافه، کفش راحتی، لباس گرم، عینک آفتابی، کلاه آفتابی، وسایل شخصی و بهداشتی مثل صابون و دستمال کاغذی است.

2. هزینه ها از آنچه شما فکر می کنید بیشتر خواهد شد

شما به عنوان یک سفر اولی مخصوصا زمانی که قصد سفر خارجی داشته باشید، باید هزینه های سفرتان را مورد توجه قرار دهید. از یک آب معدنی ساده بگیرید تا بلیت هواپیما احتمال دارد با آنچه برآورد کرده اید بسیار متفاوت باشد. پس همیشه در سفر، مقداری پول اضافی یا پس انداز به همراه داشته باشید تا با مشکل روبرو نشوید.

3. سفری مطمئن با بیمه های مسافرتی

اگر برای اولین بار است که سفر می کنید مهم ترین و اولین گزینه ای که در خرید تور باید در نظر بگیر بیمه مسافرتی است. توجه داشته باشید که بسکمک از شرکت های گردشگری بیمه ندارند و یک اتفاق کوچک در سفر، می تواند دردسرهای بی شماری به همراه داشته باشد. مثلا در سفر خارجی، ممکن است برای یک سرماخوردگی ساده لازم باشد پول گزافی بپردازید اما با بیمه سفر این مبلغ بسیار کاهش پیدا می کند. یا ممکن است در فرودگاه، چمدان یا وسایل تان گم شود. در این مواقع، اگر سفرتان از شرکت هایی که بیمه سفرشان وسایل سفر و بلیت هواپیما را پوشش می دهد خریده شده باشد دچار دردسر نخواهید شد. پس به عنوان سفر اولی بیمه های مسافرتی را جدی بگیرید.

4. در سفر دقیق و با اعتماد به نفس باشید

شما به عنوان سفر اولی باید حواس تان را کامل جمع کرده و به تابلوها و اطرافیان توجه داشته باشید. در این صورت اگر کسی بخواهد مزاحم تان شود راحت تر می توانید تشخیص دهید. هم چنین اگر کلاهبرداران یا زورگیران متوجه شوند که سفر اولی هستید، ممکن است ترغیب به سو استفاده از شما شوند. پس بهتر است با اعتماد به نفس و آگاه به نظر برسید. هم چنین از هندزفری و راهنماهای صوتی استفاده کنید تا نیاز نباشد هر لحظه برای کمک بخواهید در گوشی تان نگاه کنید.

5. برای دور ماندن از دید کلاهبردان این توصیه ها را جدی بگیرید

همانطور که اشاره کردیم بیشتر سفر اولی ها هدف کلاهبرداران قرار می گیرند. به همین خاطر بهتر است استرس نداشته باشید و بیشتر با مردم محلی معاشرت کنید؛ مردم محلی قابل اعتمادتر هستند. هم چنین پول نقد زیاد و مدارک مهم را به همراه نبرید و پول نقدتان را در جاهای مختلفی قرار دهید.

6. در سفر گوشی همراه را کنار بگذارید

سفر بهترین فرصت برای دور شدن از شبکه های اجتمای و تکنولوژی است. سعی کنید وسایلی مثل لپ تاپ و... را به همراه نبرید. به سفر اولی هایی که به عکاسی نیز علاقه دارند توصیه می کنیم ابتدا با خیال راحت از جاذبه ها بازدید کنند و در نهایت اگر موردی نظرشان را جلب کرد عکاسی کنند. قرار نیست مدام دوربین عکسی دست تان باشد.

7. با مردم محلی ارتباط برقرار کنید

سفر فقط به بازدید از جاذبه ها و آثار تاریخی و فرهنگی ختم نمی شود. معاشرت و خوش و بش با مردم محلی خود تجربه بی نظیری است. به مردم محلی اعتماد کرده و با آن ها ارتباط برقرار کنید. در این صورت، برای آن ها غریبه به نظر نمی آیید و آن ها هم به شما اعتماد بیشتری خواهند داشت. هم چنین از دست کلاهبرداران نیز بیشتر در امان خواهید ماند.

8. پیش از سفر از امکانات هتل اطلاع پیدا کنید

پیش از اینکه چمدان سفرتان را بپیچید، بهتر است از امکانات هتلی که قرار است در آن اقامت داشته باشید اطلاع کسب کنید. برخی هتل ها، کلیه امکانات بهداشتی و غیره را دارند و نیاز نیست وسایل زیادی همراه داشته باشید. اما در برخی موارد، ممکن است به یک دمپایی هم نیاز پیدا کنید.

منبع: دالاهو
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 318

به "توصیه هایی برای سفر اولی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی برای سفر اولی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید