تصاویر ولوو EX90 برقی منتشر شد

به گزارش سفر به کیش، طبق خبرهای منتشر شده، ولوو شاسی بلند نو برقی EX90 خود را 18 آبان ماه (9 نوامبر) معرفی می نماید. به همین دلیل، این خودروساز سوئدی با انتشار تصاویری بعضی تکنولوژی ها و امکانات این محصول نو خود را در معرض نمایش قرار داده است.

تصاویر ولوو EX90 برقی منتشر شد

ولوو در طراحی EX90 برقی، روی موضوع رندمان و بهینه سازی توجه ویژه ای داشته و کوشش نموده ضریب مقاومت هوا یا در واقع مقاومت بدنه این خودرو در برابر جریان باد را تا حد ممکن کاهش دهد. این شاسی بلند هفت نفره ضریب درگی حدود 0.29 دارد که یاری شایانی به افزایش مسافت قابل پیمایش آن با شارژ کامل خواهد نمود. البته باید اشاره کنیم که این شرکت هنوز به طور رسمی این موضوع را اعلام ننموده است. ضریب درگ پایین این خودرو، به لطف طراحی منحنی شکل پروفیل جلو و دستگیره درب های پاپ آپ حاصل شده که در تصاویر این خودرو به چشم می خورند.

این شرکت خودروساز سوئدی بعلاوه سیستم لیدار یکپارچه با سقف ولوو EX90 برقی را به نمایش گذاشته و آن را یک چالش بسیار بزرگ در طراحی این شاسی بلند برقی نامیده است. این سیستم دقیقاً در بالای شیشه جلو و در جلوی سقف واقع شده است. ولوو تصمیم گرفته که این سیستم رادار را تا حد امکان در بالاترین بخش خودرو تعبیه کند تا این سیستم گستره تشخیص وسیع تری داشته باشد. باید اشاره کنیم که دیگر سیستم های رادار ولوو EX90 برقی در جلو پنجره این خودرو تعبیه شده و قابلیت های بسیار خوبی را در اختیار راننده قرار می دهند.

ولوو ادعا نموده که لیدار بخش اصلی سیستم های ایمنی ولوو EX90 به شمار می رود و جهت رانندگی خودران بدون نظارت راننده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. طبق گفته این شرکت خودروساز، سیستم ادراک راننده نقش یک یاری راننده همواره گوش به زنگ را ایفا می نماید و تمام توان خود را برای جلوگیری از هرگونه آسیب به راننده یا خودرو به کار می گیرد. سیستم لیدار ولوو EX90 برقی قادر است عابرین پیاده را تا فاصله 250 متری تشخیص دهد و این تنها بخشی از توانایی های تکنولوژیکی شاسی بلند تازه ولوو به شمار می رود.

سیستم استفاده شده در این خودرو یک هوش مصنوعی پیشرفته نیست، اما به گفته ولوو این شاسی بلند تازه می تواند راننده و محیط پیرامون آن را درک کند. ولوو EX90 برقی مجهز به 16 حسگر اولتراسونیک، هشت دوربین و پنج رادار نظارت بر خارج از خودرو خواهد بود. درون کابین این خودرو بعلاوه سنسورها و دوربین هایی نه تنها برای نظارت بر راننده، بلکه برای نظارت بر سرنشینان هم در نظر گرفته شده است. اگر راننده به موقع واکنش لازم را نشان ندهد، سیستم نظارتی وارد عمل می گردد و خودرو را متوقف یا از مسیر خطر دور می نماید.

این شرکت از رادارهایی برای تشخیص بچه ها خوابیده و حیوانات خانگی رها شده در داخل کابین این خودرو استفاده خواهد نمود و هنگام ترک خودرو، درصورتی که راننده فراموش کند به او هشدار می دهد که کودک یا حیوان خانگی خود را فراموش نموده است. هفته گذشته این شرکت تصاویر فضای درون کابین ولوو EX90 برقی را به اشتراک گذاشته بود که در آن بعضی امکانات نظیر نمایشگر بزرگ و داشبورد این خودرو معین بود. سازگاری با محیط زیست نیز یکی دیگر از ویژگی های پرشمار این خودروی برقی تازه خواهد بود؛ به طوری که ولوو برای ساخت این خودرو از حدود 110 پوند پلاستیک بازیافتی و مواد سازگار با محیط زیست بهره برده است.

منبع: Motor 1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2156

به "تصاویر ولوو EX90 برقی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ولوو EX90 برقی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید