کمبود بیش از 2000 نیرو در حوزه های بهداشت و درمان خوزستان

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران، سیدحسن قاضی زاده هاشمی عصر امروز در آیین بهره برداری از هشت طرح بهداشتی و درمانی در شهرستان بندر ماهشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان خوزستان با کمبود بیش از دو هزار نیرو در حوزه های مختلف تخصصی بهداشت و درمان روبرو بوده و در این رابطه در حق این استان ظلم گردیده است.

کمبود بیش از 2000 نیرو در حوزه های بهداشت و درمان خوزستان

وی افزود: متأسفانه مسئولان ما تفاوتی بین استان خوزستان و دیگر استان ها قائل نمی شوند در حالی که شرایط این استان شرایط بسیار ویژه ای است و احتیاج است به خوزستان سفری داشته و وضعیت کنونی آن را از نزدیک مشاهده نمایند.

وزیر بهداشت و درمان اعلام کرد: در استان خوزستان به ازای هر 10 تخت یک پرستار وجود دارد و پرستاران این استان ماهانه 500 ساعت اضافه کاری دارند. از رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خواهش دارم در مورد استان خوزستان و حل مشکل کمبود کادر درمانی همکاری های لازم را داشته باشد.

وی همچنین به وضعیت امکانات بهداشتی و درمانی شهرستان بندر ماهشهر اشاره نمود و گفت: این شهرستان با وجود جمعیت 300 هزار نفری احتیاجمند حداقل 450 تخت بیمارستانی است که حتی نیمی از این تعداد را نیز نتوانسته ایم راه اندازی کنیم.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: البته طرح هایی که امروز به بهره برداری رسید و مورد بازدید نهاده شد طرح های بسیار خوبی هستند اما رسیدن به هدف مطلوب در این رابطه احتیاجمند کوشش بیشتر و اختصاص اعتبارات مالی افزون تری است.

وزیر بهداشت و درمان در پاسخ به خبرنگاران در مورد مصوبات بر زمین مانده این وزارتخانه در بندر ماهشهر گفت: یک بیمارستان 160 تخت خوابی از سال ها پیش در مرحله پایه کوبی سال هاست به حال خود رها گردیده که متولی آن وزارت راه و شهرسازی است.

وی اظهار داشت: باید آنالیز های لازم صورت بگیرد که آیا این وزارتخانه بودجه سالانه ای برای این موضوع اختصاص داده یا نه که اطمینان دارم استاندار خوزستان این مسئله را با جدیت پیگیری خواهد نمود و امیدوارم پروژه آن به زودی به خاتمه برسد.

قاضی زاده هاشمی متذکر شد: برای راه اندازی دانشکده پیراپزشکی بندر ماهشهر نیز ما آمادگی کامل داریم و اگر فضای آن آماده باشد آماده هستیم با راه اندازی آن شاخص های بهداشتی و درمانی منطقه را افزایش دهیم و برای کادرسازی مراکز درمانی این شهرستان نیروهای بومی را پرورش دهیم.

وزیر بهداشت و درمان در خاتمه افزود: موضوع مرکز انتقال خون بندر ماهشهر را نیز به محض رسیدن به تهران با جدیت پیگیری خواهم کرد تا این موضوع نیز هرچه سریع تر به خاتمه مقصود برسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 49

به "کمبود بیش از 2000 نیرو در حوزه های بهداشت و درمان خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود بیش از 2000 نیرو در حوزه های بهداشت و درمان خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید