کشته شدن 17 موتورسوار اردبیلی طی هفت ماه، توزیع 9 هزار کلاه ایمنی

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران، علی رحمتی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران توضیح داد: در قالب طرحی که از سال 91 در خصوص توزیع اقلام ایمنی در مناطق هدف اجرا شد، تا به امروز بیش از 9 هزار کلاه ایمنی به راکبان موتور اهدا شده است.

کشته شدن 17 موتورسوار اردبیلی طی هفت ماه، توزیع 9 هزار کلاه ایمنی

وی اضافه نمود: عدم بهره گیری از کلاه ایمنی در بسیاری از تصادفات منجر به فوت شده و هزینه های غیرقابل جبرانی را به خانواده این افراد تحمیل می نماید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل توضیح داد: فرهنگسازی و افزایش آموزش های لازم برای رعایت موارد ایمنی ضروری بوده و مانع از بروز اتفاقات ناگوار خواهد شد.

رحمتی اضافه نمود: تا سرانجام مهرماه امسال 131 نفر به دلیل تصادف در جاده های استان اردبیل کشته شدند که سهم موتورسواران در بروز چنین اتفاقات ناگوار و ناراحت کننده ای بسیار قابل توجه بوده است.

به گفته وی حرکت در مسیر خلاف اعلام شده و بهره گیری از موتور در پیاده رو از جمله شایع ترین تخلفات موتورسواران استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اضافه نمود: با توجه به برگزاری همایش ارتقای ایمنی راکبان موتور در شهرستان نمین در حدود 150 کلاه ایمنی و شبرنگ رایگان در بین همشهریان اعطا شد و موارد لازم برای لزوم توجه به فرهنگ استفاده صحیح و ایمن از موتور نیز مورد یادآوری نهاده شد.

رحمتی توجه به قوانین رانندگی را تضمین کننده سلامت و ایمنی رانندگان دانست و یادآور شد: بسیاری از موتورسوارانی که در استان دچار حادثه می شوند، به دلیل عدم برخورداری از کلاه ایمنی و ضربه به سر و نقض قوانین است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 103

به "کشته شدن 17 موتورسوار اردبیلی طی هفت ماه، توزیع 9 هزار کلاه ایمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن 17 موتورسوار اردبیلی طی هفت ماه، توزیع 9 هزار کلاه ایمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید