سلامت مردم در دست خبازان است

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران، حسین فیروزی شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه استانی اصلاح نظام یارانه گندم، آرد و نان استان کردستان، اظهارداشت: خوشبختانه عدم انطباق استانداردهای مورد احتیاج نان در استان کردستان روز به روز در حال کم شدن است و انتظار می رود خبازان در فراوری نان با کیفیت کوشش بیشتری داشته باشند.

سلامت مردم در دست خبازان است

وی با بیان اینکه در فراوری نان نباید بیش از یک درصد نمک استفاده کرد، اضافه نمود: تمامی خبازی های استان کردستان باید محصولات خود را بدون مواد اضافه نمودنی به مردم عرضه نمایند و از نمک که به عنوان یک سم سفید شناخته می گردد در پخت نان بیش از حد مجاز استفاده ننمایند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ادامه داد: موضوع آموزش کارگران خبازی ها باید در دستور کار اتحادیه خبازان قرار گیرد تا با توجه به اینکه کیفیت آرد مورد استفاده در استان کردستان روز به روز بیشتر می گردد، کیفیت نان فراوریی نیز روز به روز بیشتر گردد.

فیروزی یادآور شد: تکنولوژی و دستگاه های موجود در بسیاری از خبازی های استان امروز دیگر از رده خارج شده است و امیدواریم اتحادیه خبازان برای نوسازی تجهیزات خبازی های استان برنامه های مناسبی را تدوین کند.

وی به افزایش قیمت نان اشاره نمود و بیان نمود: دولت برای افزایش نرخ نان 10 درصد مجوز داده بود که امروز با توجه به رایزنی ها و بحث های کارشناسی شده این نرخ در استان کردستان به طور میانگین 22 درصد افزایش داشته است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در ادامه گفت: با توجه به اینکه مصرف نان در حاشیه شهرها و روستاها بسیار پر مصرف است و افزایش قیمت بیش از حد آن می تواند اثرات منفی و بار روانی بر جامعه ایجاد کند، احتیاج است در خصوص چگونگی نحوه افزایش نرخ نان و بالا رفتن کیفیت آن به مردم توضیحات مناسب داده گردد.

فیروزی اظهارداشت: برای رعایت حال مردمی که امروز وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند انتظار می رود با توجه به افزایش نرخ نان، کیفیت آن نیز به تناوب بالا برود تا کسی در این خصوص اعتراضی نداشته باشد.

لازم به ذکر است بر اساس مصوبه کارگروه استانی اصلاح نظام یارانه گندم، آرد و نان استان کردستان قیمت نان با افزایش 22 درصدی روبرو شد و قیمت هر چانه لواش 165 گرمی از 165 تومان به 200 تومان و قیمت هر قرص نان سنگک 450 گرمی از 550 تومان به 700 تومان افزایش یافت که نسبت به قیمت های گذشته آن با افزایش میانگین 22 درصدی روبه رو شده است.

همچنین بر اساس مصوبه این کارگروه قیمت هر چانه بربری 450 گرمی 650 تومان و هر کیلو سنگک ماشینی هزار و 500 تومان مشخص شد که از روز 25 مهر ماه امسال در تمامی خبازی های سطح استان کردستان این قیمت ها به اجرا در خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 67

به "سلامت مردم در دست خبازان است" امتیاز دهید

1 کاربر به "سلامت مردم در دست خبازان است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلامت مردم در دست خبازان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید