دو درآمد مهم شهرداری که هنوز محقق نشده است

به گزارش سفر به کیش، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اظهار داشت که در راستای خروج واحدهای تولیدی از رکود، پیشنهاد گردیده در 6 ماهه دوم سال، مالیات بر ارزش افزوده از آنها اخذ نشود.

دو درآمد مهم شهرداری که هنوز محقق نشده است

به گزارش خبرنگاران، مرتضی الویری صبح امروز در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر به مناسبت یک سالگی شورای شهر پنجم برگزار گردید، در مورد وضعیت درآمدی شهرداری تهران گفت: دو درآمد مهم پایدار شهرداری که در بودجه سال 97 محاسبه گردیده است، هنوز محقق نگردیده است.

وی با بیان اینکه درآمد حاصل از طرح ترافیک که در سال های گذشته اول هر سال به خزانه ریخته می شد، سال جاری با تغییر شیوه طرح ترافیک به صورت تدریجی وارد خزانه می گردد و همچنین ما برای درآمد حاصله از مدیریت پارک حاشیه ای حدود 950 میلیارد تومان درآمد منظور نموده بودیم اما تاکنون حتی سازوکارهای اجرای آن محقق نگردیده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه با خبر شدیم که پیشنهاد خطرناکی در دولت یا نزد سران سه قوه مطرح گردیده است گفت: باخبر شدیم که دولت در نظر دارد برای 6 ماهه دوم سال، مالیات بر ارزش اضافه کرده را دریافت نکند تا واحدهای تولیدی از رکود خارج شوند که این برای شهرداری تهران که 2 هزار میلیارد تومان از درآمد خود را از دست می دهد، خطرناک است.

الویری در ادامه درخصوص بخشنامه شهردار تهران در مورد برگزاری نمایشگاه عطر سیب از محل بودجه در اختیار شهردار شرح داد: زمانی که من شهردار بودم این بودجه در اختیار 7 میلیارد تومان بود اما حالا این بودجه به 67 میلیارد تومان رسیده است. در مورد برگزاری نمایشگاه عطر سیب با بودجه در اختیار شهردار باید بگویم که ما در بودجه 97 مبلغ 2 هزار و 360 میلیارد تومان تحت عنوان یاری به اجرای مراسم های آیینی در نظر گرفته ایم که این نمایشگاه می تواند در قالب این بودجه برگزار گردد و ما مجاز نیستیم پول های در اختیار را در مسیری که ردیف بودجه دارد خرج کنیم.

وی اضافه کرد: من با دولتی کردن دین و مذهب مخالف هستم.

وی همچنین در مورد تعدیل 3 هزار نفر از نیروهای شهرداری گفت: تعدیل 3 هزار نفر از پرسنل شهرداری درست نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 23

به "دو درآمد مهم شهرداری که هنوز محقق نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو درآمد مهم شهرداری که هنوز محقق نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید