دلیل دهن کجی بازار به پیش فروش خودرو

به گزارش سفر به کیش، یک کارشناس صنعت خودروسازی گفت: رفتارهای دولتی و خودروسازان مبنی بر اینکه بازار خودرو دارای حاشیه سود قابل توجهی است، در کنار افزایش تقاضا و ورود سرمایه های سرگردان عاملی شد تا در روزهای اخیر شاهد رشد قیمت ها در بازار خودرو باشیم و پیش فروش ها هم نتوانند تاثیری بر آن بگذارند.

دلیل دهن کجی بازار به پیش فروش خودرو

امیرحسن کاکایی در گفت و گو با خبرنگاران، در رابطه با دلایل بی تاثیر بودن پیش فروش و فروش فوری خودروسازان بر بازار، گفت: وضعیت بازار خودرو در یک سال اخیر به واسطه تحریم ها، کاهش حجم فراوری، افزایش حجم تقاضا و امثال آن بسیار پیچیده است.

این کارشناس صنعت خودروسازی با تاکید براینکه خودروسازان با کمبود فراوری واقعی روبرو هستند، اعلام کرد: متأسفانه در یک سال اخیر راهکار هایی برای کاهش و برطرف مسائل فراوری ارائه نشده و این در حالی است که همه به این موضوع اذعان دارند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت دلار و نهاده های داخلی و وارداتی فراوری و کاهش تیراژ فراوری عاملی شد که قیمت خودرو در بازار افزایش یابد، اعلام کرد: به دلیل آنکه کسی موافق افزایش قیمت از سوی خودروسازان نیست، بازار رشد قیمت خودرو را کلید زد و حتی فشارهای دولتی عامل کاهش قیمت خودرو در بازار نشد.

این کارشناس صنعت خودروسازی یادآور شد: دولت در چند ماه اخیر مدعی بود که کاهش عرضه دلیل اصلی افزایش قیمت است و به همین دلیل دستور پیش فروش جدید را با توجه به تعهدات سابق صادر کرد که آن هم تأثیری بر بازار نداشته است. در واقع، بازار و فعالان آن با محک و آنالیز آینده عرضه و توان فراوری خودروسازان، وقعی به پیش فروش و فروش فوری خودروسازان ننهادند.

کاکایی با اشاره به اینکه دلالان و بعضی افراد از این بازار سود قابل توجهی را بدون پرداخت مالیات دریافت نموده اند، یادآور شد: بازار خودرو در شرایط فعلی بسیار جذاب است و به راحتی سیر نخواهد شد و این در حالی است که رفتار دولت در قیمت گذاری و حاشیه سود قابل توجه، سودهای خوبی عائد افراد می نماید.

این کارشناس صنعت خودروسازی گفت: اثرات تصمیم های فعلی دولت و خودروسازان مبنی بر پیش فروش و فروش فوری حداقل احتیاج به دو ماه فرصت دارد.

کاکایی به رفتار دولت مبنی بر اینکه راهکارهایی نسبت به برطرف مسائل فراوری انتخاب ننموده است، اشاره و اعلام کرد: دولت باید برنامه دقیقی در زمینه برطرف مسائل فراوری با نگاه به دانش فنی و فناوری های به روز داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 151

به "دلیل دهن کجی بازار به پیش فروش خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل دهن کجی بازار به پیش فروش خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید