حمله پلیس فرانسه با گاز اشک آور به معترضان جلیقه زرد

به گزارش سفر به کیش، پلیس فرانسه برای متفرق کردن معترضان جنبش موسوم به جلیقه زردها از گاز اشک آور استفاده نموده است.

حمله پلیس فرانسه با گاز اشک آور به معترضان جلیقه زرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که معترضان جنبش جلیقه زرد روز شنبه برای چهاردهمین هفته متوالی اقدام به برپایی تظاهرات در شهرهای مختلف فرانسه از جمله پاریس، لیون و بوردو کردند، دخالت پلیس منجر به آن شد تا این تظاهرات به خشونت کشیده گردد و نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضان مجبور به استفاده از گاز اشک آور شدند.

در منطقه روئن واقع در شمال حداقل 4 نفر بر اثر برخورد و تصادف با یک دستگاه خودرو که قصد داشت به زور جهت خود را از بین تظاهرات نمایندگان باز کند، زخمی شدند.

در حالی که تظاهرات در شهر پاریس در ابتدا به آرامی و به صورت مسالمت آمیز برگزار شده بود، بعد از ظهر با دخالت نیروهای پلیس این تظاهرات و تجمعات به خشونت گرایید.

در شهرهای بوردو و لیون نیز پلیس از گاز اشک آور علیه معترضان استفاده نموده است.

این در شرایطی است که نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که اکثر شهروندان فرانسوی خواهان متوقف شدن اعتراضات جلیقه زردها هستند.

تعداد شرکت نمایندگان در تظاهرات اعتراض آمیز فرانسه نسبت به 287 هزار نفری که اواسط نوامبر شرکت نموده بودند، با کاهش روبرو شده است.

از اواسط نوامبر تاکنون بیش از 550 فروشگاه در پاریس پایتخت فرانسه آسیب دیده است. تظاهرات گسترده و مشابهی در سایر شهرهای فرانسه از جمله مارسی، مونت پولیه، بوردو و تولوز برگزار شده است.

وزارت کشور فرانسه اعلام نموده است که طی 3 ماه گذشته بیش از 1796 نفر به خاطر مشارکت در آشوب و هرج و مرج و اقدامات خشونت آمیز زندانی شده اند و 1422 نفر دیگر نیز منتظر محاکمه هستند.

نظرسنجی موسسه ایلابه نشان می دهد که 56 درصد فرانسوی ها خواهان آن هستند که اعتراضات جلیقه زردها متوقف گردد. این رقم نسبت به نظرسنجی ماه قبل 11 درصد بیشتر شده است. البته 58 درصد مردم فرانسه هنوز از این اعتراضات حمایت می نمایند.

از شروع این اعتراضات تاکنون حداقل 10 نفر کشته و حدود 6 هزار نفر بازداشت شده اند. بیش از 2 هزار نفر نیز در جریان این اعتراضات زخمی شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 148

به "حمله پلیس فرانسه با گاز اشک آور به معترضان جلیقه زرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله پلیس فرانسه با گاز اشک آور به معترضان جلیقه زرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید