5 سلاح منحصربه فرد در انیمیشن ها که همتا ندارند

به گزارش سفر به کیش، فیلم های انیمیشنی معمولا به جای نشان دادن خشونت عریان و کشت و کشتار، راهکار های انسانی تر و آرام تری به کار می برند، که در نتیجه آن ها را به سمت استفاده یا خلق سلاح هایی خاص و گاهی عجیب و خنده دار روانه می نماید. در این مطلب 5 سلاح منحصربه فرد در انیمیشن ها را نام بردیم.

5 سلاح منحصربه فرد در انیمیشن ها که همتا ندارند

فیلم های انیمیشنی تقریباً می توانند به هر شکلی داستان خود را روایت نمایند، اما هر داستانی احتیاج به کمی چالش و پیچیدگی دارد. حتی ساده ترین نوع چالش ها هم به معنای واقعی به برخوردهای فیزیکی ختم می شوند، اما اینجا است که انیمیشن ها برای نشان دادن حداقل خشونت به مشکل برمی خورند. قهرمان ها در بسیاری از فیلم های انیمیشنی یک شمشیر جادویی یا یک تپانچه لیزری دارند، اما بعضی از آن ها کمی خلاقانه تر عمل می نمایند.

انگیزه مخفی طراحی سلاح در هر فیلم انیمیشنی، در واقع فروش بیشتر اسباب بازی است. اگر هنرمندان و طراحان، کاری نمایند که شخصیت های قهرمان و شرور ابزار یا سلاح جالبی داشته باشد، شرکت می تواند به آن ماهیت فیزیکی و ملموس دهد و برای سود بیشتر در بازار بفروشد. چه با انگیزه تجاری یا تنها تخیل، بعضی از فیلم های انیمیشنی سلاح های واقعا منحصربه فردی در اختیار قهرمان ها و ضدقهرمان های داستان قرار می دهند.

1. قلاب مائویی در انیمیشن موانا (Moana)

در اساطیر هاوایی، قهرمان بزرگ مائویی با یک قلاب جادویی جزایر را از اعماق دریا بیرون می آورد. این سلاح که به وسیله خدایان خلق شده، از استخوان های اجداد مائویی تراشیده شده است. موانای دیزنی از عناصر این افسانه استفاده، و آن را وارد یک ماجراجویی فانتزی و شگفت انگیز می نماید. مائویی به عنوان یک مرد فانی به تصویر کشیده شده که به وسیله خدایان بزرگ شده و به وسیله قلاب جادویی اش قدرت های فوق بشری باورنکردنی پیدا نموده است.

این قلاب از نظر فنی یک اسلحه است، شاید قدرتمندترین اسلحه در دنیا، شاید هم فراتر از آن. بعلاوه این همان چیزی است که به مائویی قدرت تغییر شکل می دهد. کوشش اصلی فیلم حول محور بازیابی این اسطوره است. این قلاب همان وزن اسطوره ای اکس کالیبور، شمشیر در سنگ معروف یا چکش ثور را دارد، اما به خاطر شکل منحصربه فردش با داستان های اساطیری همخوانی بیشتری دارد. این یک سلاح قدرتمند و یکی از مهم ترین آثار فرهنگی دنیا است.

2. اس پی//دی آر در انیمیشن مرد عنکبوتی؛ به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse)

به درون دنیای عنکبوتی شاید برترین انیمیشن ابرقهرمانی ساخته شده باشد. این فیلم بعضی از منحصربه فردترین و جالب ترین برداشت ها از مرد عنکبوتی محبوب را به سینما آورده است. یکی از این تغییرات مفهومی، پنی پارکر، قهرمان ارث-14512 است. پنی به جای نیش عنکبوت و مجموعه استاندارد ابرقدرت ها، از نظر روانی با ماهیت عنکبوتی خود پیوند دارد. پدر باهوش او یک روبات باورنکردنی ساخت که یک عنکبوت می توانست در آن جای بگیرد و پنی او را کنترل کند. این به پنی اجازه می داد تا به عنوان اس پی//دی آر با جرم و جنایت مبارزه کند.

این روبات یک سلاح مکانیکی انیمیشنی است که در درجه اول به وسیله یک عنکبوت راهنمایی می گردد. این موضوع به میزان کافی ابزورد به نظر می رسد، اما طراحی آن نیز فراتر از استاندارد است و بدون شک می تواند در فهرست 5 سلاح منحصربه فرد انیمیشن ها قرار بگیرد. کسانی که کمیک های جرارد وی را دیده اند، می دانند که این دستگاه ظاهر نسبتا مشابهی با گورن لگان دارد.

اتوماتیک طرح مرد عنکبوتی مدل 10 رنگ کد SM-10

31,900 تومان

مشاهده و خرید

3. اسلحه وکتور در انیمیشن من نفرت انگیز (Despicable Me)

به نظر شما هم این طور می رسد که انگار هزار سال از انتشار من نفرت انگیز گذشته است؟ با وجود مینیون ها باید هم اینطور احساس کنیم! اولین فیلم در فرانچایز بزرگ کمپانی ایلومینیشن، دوئل بین یک جفت ابرشرور را به تصویر می کشد که هر دو در ساخت ابزارهای تخریب تخصص دارند. گرو نبردهایش را با لیزر، سفینه فضایی و پرتوهای انجماد شروع می نماید. اما وکتور به طور غیرقابل توضیحی انواع مختلفی از جانوران اعماق دریا را برای تسلیحات خود انتخاب می نماید.

وکتور یک تفنگ دارد که پیرانا (ماهی گوشت خوار) را پرتاب می نماید و یک تفنگ که ماهی مرکب پرتاب می نماید. هیچکدام در هنگام استفاده آنقدر چشمگیر نیستند، اما هر دوی آن ها باعث بوجود آمدن سؤالات جالب بسیاری می شوند. مطمئنا در طراحی این سلاح ها جنبه خنده دار بودن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، اما ایده مردی که از شکارچیان اعماق دریا به عنوان سلاح های کشتار استفاده می نماید بسیار جالب است و آن را به یکی از 5 سلاح منحصربه فرد انیمیشن ها تبدیل می نماید.

ماگ طرح انیمیشن من نفرت انگیز 3 مدل NI2506

10 %

78,000

70,000 تومان

مشاهده و خرید

4. ریزروبات ها در انیمیشن شش قهرمان بزرگ (Big Hero 6)

بایمکس قطعا منحصربه فرد است، اما یک سلاح نیست. از نظر فنی می توان با دستگاه الکتروشوک یا گوشی پزشکی به شخصی آسیب رساند، اما این باعث نمی گردد که آن ها را سلاح بدانیم. از سوی دیگر، اگرچه ریزروبات های هیرو هامادا اهداف مختلفی را دنبال می نمایند، اما ابزاری مجذوب کننده برای تخریب هستند. روبات های مغناطیسی بسیار کوچک هیرو قادر به تشکیل ساختارهایی هستند، مانند امواج اقیانوس حرکت، و دستورات هر کسی را که به آن ها فرمان می دهد اجرا می نمایند.

شرور اصلی فیلم، مردی با نقاب کابوکی، ریزروبات ها را می دزدد تا به عنوان سلاح از آن ها سواستفاده کند. تماشای آن ها بسیار قانع نماینده است و به کاربر قدرتی به ظاهر بی نهایت شبیه به کنترل میلیون ها مورچه ارتشی می دهد. ریزروبات ها تقریبا می توانند هر کاری انجام دهند و خلاقیت در به تصویر کشیدنشان، آن ها را جالب تر از نانوماشین های داستان های علمی-تخیلی میانه می نماید.

5. دوزخ در انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 2 (How to Train Your Dragon 2)

هیکاپ یکی از باهوش ترین قهرمانان فیلم های انیمیشنی است. اوج خلاقیت و نبوغ او در انتخاب و ساخت سلاح است. هیکاپ که قادر به کنترل هیچ یک از تبرهای غول پیکر معمولی یا چماق های بزرگ روستایش نیست، از تسلط خود بر اژدها و قدرت آن ها برای ساخت سلاح استفاده می نماید. دوزخ یک شمشیر بلند است که هنگام کشیده شدن با بزاق اژدها پوشانده می گردد. بعلاوه حاوی گاز قابل اشتعال انواع مختلف اژدها است.

یک سنگ چخماق در دو طرف دسته قرار گرفته است و به هیکاپ اجازه می دهد تیغه را به یک شمشیر شعله ور و درخشان تبدیل کند یا جرقه بزند تا با یاری گاز، یک بمب آتش زا بوجود آورد. جالب اینجا است که علیرغم پتانسیل کشنده این سلاح، برای این هدف طراحی نشده است. شعله خروشان تیغه جهنم قادر است اژدهایان را مجذوب و آرام کند و آن را به یکی از چهار ابزار شناخته شده ای تبدیل می نماید که می تواند این موجودات را رام کند. این یک سلاح استادانه است که در خصوص سازنده اش نیز چیزهای زیادی می گوید. جهنم یکی از هوشمندانه ترین سلاح های انیمیشنی است که کاملا با سازنده اش تناسب دارد.

اکشن فیگور مدل اژدها سوارها مجموعه 3 عددی

590,000 تومان

مشاهده و خرید

منبع: game rant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 دی 1401 بروزرسانی: 6 دی 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2176

به "5 سلاح منحصربه فرد در انیمیشن ها که همتا ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 سلاح منحصربه فرد در انیمیشن ها که همتا ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید