20 رای الکترال پنسیلوانیا در چنگ بایدن

به گزارش سفر به کیش، جو بایدن که تا روز چهارشنبه گذشته با فاصله زیاد از دونالد ترامپ در تعداد آرا در ایالت پنسیلوانیا عقب تر بود، حالا نه تنها از او سبقت گرفته، بلکه فاصله خود را با رقیب جمهوریخواهش بسیار افزایش داده است.

20 رای الکترال پنسیلوانیا در چنگ بایدن

بایدن اکنون 264 رای الکترال در سبد خود دارد و با کسب تنها 6 رای الکترال دیگر، به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا به کاخ سفید راه خواهد یافت. ترامپ هم فعلا 214 رای الکترال دارد و تقریبا دیگر امیدی به پیروزی در این دوره از انتخابات ندارد.

به گزارش بامداد آدینه ایرنا به نقل از رسانه های آمریکا، تا کنون 98 درصد آرا در ایالت پنسیلوانیا که 20 رای الکترال ارزشمند دارد، شمارش شده و نتایج بدست آمده تا اینجا، حاکی از آن است که بایدن به راحتی می تواند این 20 رای الکترال را در سبد خود بریزد و کلید ورود به کاخ سفید را دریافت کند.

بایدن روز چهارشنبه گذشته بیش از 600 هزار رای از ترامپ جمهوری خواه در ایالت پنسیلوانیا عقب تر بود. حالا نه تنها از او در این ایالت کلیدی سبقت گرفته بلکه توانسته فاصله خود با ترامپ را به حدود 20 هزار رای افزایش دهد. به نظر می رسد این فاصله با ادامه فرایند شمارش آرا، بیشتر هم بشود.

از 98 درصد آرای شمرده شده در ایالت پنسیلوانیا، بایدن 4324151 رای و ترامپ 4304419 رای کسب نموده اند. به عبارت دیگر، بایدن تا کنون 49.6 درصد آرا و ترامپ هم 49.3 درصدآرای ایالت پنسیلوانیا را به خود اختصاص داده اند.

بایدن همچنین در ایالت جورجیا از ترامپ پییش گرفته است. با توجه به اینکه فاصله تعداد آرای دو رقیب در این ایالت که 16 رای الکترال دارد، فاصله چندانی نیست، احتمال شمارش مجدد آرا در این ایالت وجود دارد.

بایدن همچنین در ایالت نوادا با 6 رای الکترال پیشتاز است و پیروزی او دراین ایالت هم تقریبا قطعی است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1291

به "20 رای الکترال پنسیلوانیا در چنگ بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 رای الکترال پنسیلوانیا در چنگ بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید