یک مقام اقتصادی تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش از غرب آفریقا را تکذیب کرد

به گزارش سفر به کیش، یک مسئول وزارت خارجه اقتصادی اخبار منتشر شده درباره تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش از غرب آفریقا را تکذیب کرد.

یک مقام اقتصادی تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش از غرب آفریقا را تکذیب کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مسئول وزارت خارجه اقتصادی با اشاره به اینکه هنوز قطعیتی درباره خروج نیروهای آمریکایی از غرب آفریقا وجود ندارد، گفت که چنین تصمیمی تأثیرات زیادی در جنگ علیه تروریسم در منطقه خواهد داشت.

پیشتر روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشته بود که آمریکا تصمیم دارد نیروهای خود در غرب آفریقا را تا حد زیادی کاهش دهد.

یک مسئول وزارت خارجه اقتصادی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گفت که هنوز خروج نیروهای آمریکایی از غرب آفریقا قطعی نشده است و اجرای چنین تصمیمی تأثیر زیادی در جنگ علیه تروریسم در منطقه خواهد داشت.

این مسئول اقتصادی که به نام او اشاره ای نشده است، گفت: سال گذشته نیز اخباری در مورد تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش از غرب آفریقا منتشر شد اما این اتفاق نیفتاد.

او اضافه نمود که ما امیدواریم همه قدرت های بزرگ و متحدان را به یاری به کشورهای ساحل آفریقا در جنگ علیه تروریسم ادامه دهند و هر گونه تغییری در این سیاست، خطری برای منطقه است.

آفریقا دومین منطقه پراهمیتی است که بیشترین تعداد نیروهای آمریکایی پس از غرب آسیا، در آنجا مستقر هستند و در حال حاضر نیز نزدیک به 7200 نظامی آمریکایی در غرب آفریقا و سواقتصادی حضور دارند که 800 نظامی آن در نیجر و چهار هزار نظامی در پایگاه اصلی سواقتصادی حضور دارند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 662

به "یک مقام اقتصادی تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش از غرب آفریقا را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مقام اقتصادی تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش از غرب آفریقا را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید