کشتار بیش از 100 نفر از معترضان توسط ارتش میانمار در یک روز خبرنگاران

به گزارش سفر به کیش، بیش از صد نفر از معترضان به کودتا در میانمار توسط نیروهای امنیتی به قتل رسیده و وزیر خارجه آمریکا نیز این جنایت را وحشتناک توصیف کرد.

کشتار بیش از 100 نفر از معترضان توسط ارتش میانمار در یک روز خبرنگاران

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، نیروهای امنیتی میانمار در ادامه سرکوب تظاهرات علیه کودتای ارتش در این کشور، 114 نفر از جمله چند کودک را در روز شنبه به قتل رساندند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کشتار روز شنبه که خونین ترین روز برای تظاهرات علیه کودتای ارتش در میانمار از زمان اجرای آن در حدود یک ماه پیش را رقم زده، باعث نقدها شدید و تند کشورهای مختلف از نظامیان کودتاگر شد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا بامداد یکشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: ما از سفاکی و خونریزی نیروهای امنیتی برمه (میانمار) وحشت زده شده ایم، [این جنایت] نشان داد که حکومت نظامی این کشور جان مردمش را برای منافع عده ای معدود، قربانی می نماید.

رویترز در خبر دیگری گزارش داد که جنگنده های ارتش میانمار عصر شنبه نیز به روستایی در ایالت کایین واقع در جنوب این کشور حملات هوایی انجام داده و حداقل دو نفر را به قتل رسانده اند.

این در حالی است که ژنرال مین آنگ هلینگ سرنموده نظامیان کودتاگر در میانمار پیشتر مدعی شده بود ارتش از جان کسانی که برای دموکراسی و علیه کودتا تظاهرات می نمایند، محافظت خواهد نمود.

ارتش میانمار اول فوریه (13 بهمن) به بهانه تقلب در انتخابات در این کشور، آنگ سان سوچی و دیگر مقام های ارشد دولت را بازداشت کرد و خود قدرت را در اختیار گرفت. از زمان وقوع کودتای ارتش، مردم میانمار در شهرهای مختلف دست به اعتراض زده و خواهان آزادی مقامات دولت سابق این کشور و کنار رفتن نظامیان هستند.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری سوچی در 23 آبان ماه با کسب 83 درصد از آراء در انتخابات پارلمانی پیروز شده بود. گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در میانمار، نظامیانِ کودتاچی در این کشور را به ارتکاب جنایت علیه بشریت متهم نموده است.

پیش از این، دولت آمریکا به همراه متحدانش بعضی مقام های ارشد نظامی و امنیتی میانمار را به دلیل سرکوب معترضان تحریم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1543

به "کشتار بیش از 100 نفر از معترضان توسط ارتش میانمار در یک روز خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتار بیش از 100 نفر از معترضان توسط ارتش میانمار در یک روز خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید