کره شمالی دفتر ارتباطات دو کشور در مرز کره جنوبی را منفجر کرد

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، کره شمالی لحظاتی قبل دفتر ارتباطات دو کشور در مرز با کره جنوبی را منفجر کرد.

کره شمالی دفتر ارتباطات دو کشور در مرز کره جنوبی را منفجر کرد

این اقدام کره شمالی در ادامه تنش های پیونگ یانگ و سئول صورت گرفته است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی می گویداز وقوع انفجار در منطقه مرزی میان دو کره اطلاع داده است.

طبق گزارش ها، کره شمالی دفتر ارتباطات با کره جنوبی را در شهر مرزی کائه سونگ منفجر نموده است.

در همین رابطه کره شمالی با تایید منفجر کردن دفتر هماهنگی سئول-پیونگ یانگ در مرز دو کره از قطع تمامی ارتباطات با کره جنوبی اطلاع داد.

این در حالی است که مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی دیروز دوشنبه از همسایه شمالی خود خواست تا به کوشش ها برای رسیدن به صلح میان دو کشور وفادار بماند.

رئیس جمهور کره جنوبی در ادامه اضافه نمود: نمی توانیم اجازه دهیم که وعده صلحی که من به همراه رئیس کیم جونگ اون آن را در برابر 80 میلیون کره ای ارائه دادیم، از دست برود.

لازم به ذکر است، یک مقام ارشد کره شمالی اخیراً در واکنش به موضع گیری اخیر همسایه جنوبی کشورش در مورد کوشش سئول برای خلع سلاح هسته ای کشورش بیان کرد کره جنوبی بهتر است اظهارنظرهای مُهمل در این ارتباط را متوقف کند.

مقام کره شمالی در این خصوص اعلام نموده بود که مواضع سئول درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی واقعا مضحک است.

که وون جونگ گان (Kwon Jong Gun) مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که عضو ارشد هیأت مذاکره کننده این کشور در گفتگوها با آمریکا نیز بوده است، شنبه هفته جاری در این ارتباط گفته بود: شنیدن اظهارات مهمل مقامات کره جنوبی درباره مسائل مرتبط با کره شمالی و واشنگتن واقعاً مضحک است؛ زیرا آنها هیچ صلاحیتی برای اظهارنظر و دخالت کردن ندارند. بهتر است (کره جنوبی) به حرف زدن های مُضحک درباره خلع سلاح اتمی سرانجام دهد.

شایان ذکر است، طبق بیانیه ای که از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد، دولت پیونگ یانگ چندی پیش اعلام نموده بود که میخواهد تمام روابط با همسایه جنوبی خود- کره جنوبی- را قطع کند.

در این بیانیه آمده بود: ما به این نتیجه رسیدیم که هیچ ضرورتی برای ملاقات رودررو با مقامات کره جنوبی وجود ندارد و تا زمانی که آنها باعث رنجش و ناراحتی ما می شوند، هیچ موضوعی برای مذاکره با آنها نداریم؛ لذا خط ارتباط مستقیم با سئول قطع می گردد.

کره شمالی پیشتر به همسایه جنوبی خود هشدار داده بود در صورت عدم جلوگیری از پخش اوراق علیه پیونگ یانگ در نقاط مرزی، دفتر ارتباطی خود با سئول در این کشور بسته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1054

به "کره شمالی دفتر ارتباطات دو کشور در مرز کره جنوبی را منفجر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی دفتر ارتباطات دو کشور در مرز کره جنوبی را منفجر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید