چین اتهام زنی آمریکا به پکن درباره شیوع کرونا را محکوم کرد

به گزارش سفر به کیش، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهارات بعضی مقامات آمریکایی از جمله مشاور امنیت ملی این کشور درخصوص مقصر دانستن چین به سبب شیوع ویروس کرونا را غیراخلاقی و غیرمسئولانه توصیف کرد.

چین اتهام زنی آمریکا به پکن درباره شیوع کرونا را محکوم کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پکن روز پنجشنبه اظهارات مقامات آمریکایی در زمینه مقصر دانستن چین درخصوص انتشار ویروس کرونا در کشورهای مختلف را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به اتهام زنی های اخیر آمریکا گفت، این اظهارات غیرمسئولانه و غیراخلاقی به کوشش آمریکایی ها برای مقابله با شیوع این ویروس کمکی نخواهد کرد.

وی اضافه نمود، اقدامات چین در راستای کند کردن سرعت شیوع بیماری کووید-19 برای کشورهای جهان زمان خرید تا بتوانند در جهت انتشار آن کوشش نمایند.

شوانگ گفت: امید داریم که این چند مقام آمریکایی در این برهه انرژی خود را بر روی دادن پاسخ به [انتشار] ویروس متمرکز نمایند و همکاری های خود را تقویت نمایند و تقصیرات را به گردن چین نیندازند.

روز گذشته (چهارشنبه) رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی دولت آمریکا مدعی شده بود: متأسفانه چین به جای انجام بهترین اقدامات ممکن، درخصوص شیوع کرونا در ووهان دست به مخفی کاری زد.

اوبرایان در ادامه ادعاهای خود گفت: این کار چین احتمالاً باعث شد به اندازه دو ماه برای دادن پاسخ از سوی جامعه جهانی هزینه زمانی ایجاد گردد در حالی که می توانستیم به طور از چشمگیری آن چه در چین رخ داد و دیگر کشورهای جهان رخ می دهد جلوگیری کنیم.

این در حالی است که بروس آیلوارد کارشناس ویژه سازمان بهداشت جهانی پس از بازدید از چین در بحبوحه شیوع کرونا در این کشور ضمن تقدیر از مبارزه تمام عیار چین با ویروس کرونا، از سایر کشورها درخواست کرد از رویکرد چین در قبال کنترل شیوع این بیماری الگوبرداری نمایند.

آیلوارد خطاب به چینی ها گفت: جهان به شما مدیون است. صدها هزار نفر در چین از ابتلا به کووید-19 مصون ماندند و این به خاطر پاسخ سریع و قاطع دولت این کشور بود.

سازمان بهداشت جهانی، روز چهارشنبه گفت شیوع بیماری کووید-19 در جهان به سطح همه گیری جهانی رسیده است. با آنکه شمار مبتلایان به این ویروس در چین که منشأ بیماری بود کاهش یافته به سرعت در سایر نقاط جهان گسترش یافته است.

ویروس کرونا تا کنون 128884 نفر را مبتلا و 4729 نفر را به کام مرگ کشانده است که بیشترین آمار آن مربوط به کشور چین است. در این میان بیش از هزار نفر در آمریکا به این ویروس آلوده شده و ده ها نفر جان خود را از دست داده اند.

ویروس های کرونا (یا کروناویروس ها) خانواده ای از ویروس ها هستند که بیماری های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می گردد.

ویروس کووید-19، به وسیله تنفس و تماس هم منتقل می گردد و همین امر کنترل آن را سخت نموده است. این ویروس، بیماری سندرم زجر تنفسی حاد یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می نماید، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه ها آغاز می گردد. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه های هوایی شُش ها از مایع میان بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی رسد و در صورت عدم رسیدگی به موقع بیمار با خطر مرگ روبرو خواهد بود.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 868

به "چین اتهام زنی آمریکا به پکن درباره شیوع کرونا را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین اتهام زنی آمریکا به پکن درباره شیوع کرونا را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید