پیشرفت 85 درصدی پروژه های گردشگری نخستین سند تدبیر توسعه آذربایجان شرقی

به گزارش سفر به کیش، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: پروژه های بخش گردشگری در نخستین سند تدبیر توسعه استان با تعریف پنج هسته کلیدی 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پیشرفت 85 درصدی پروژه های گردشگری نخستین سند تدبیر توسعه آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی استان در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که با موضوع بررسی هسته ها و پروژه های گردشگری دومین سند تدبیر توسعه گردشگری استان تشکیل شده بود اظهار کرد: سند تدبیر توسعه با هدف برنامه محور کردن دستگاه های اجرایی استان و بهره مندی حداکثری از ظرفیت های بخش خصوصی در اجرای پروژه های دولتی تدوین شده است.

او اضافه کرد: استان آذربایجان شرقی با توجه به جاذبه ها و بناهای فرهنگی و تاریخی و نیز قابلیت های بالا در گردشگری روستایی، عشایر و طبیعت گردی می تواند مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی باشد اما به دلیل وجود نواقص در حوزه بازاریابی و تبلیغات و عدم وجود مدیریت واحد جهت هماهنگی ارگان های مختلف از این ظرفیت خود بهره شایسته را نمی برد.

آبدار توضیح داد: در کلیات موضوع از 655 پروژه تعریف شده در بخش گردشگری سند تدبیر و توسعه دو در چشم انداز چهارساله تا انتها 1400، اولویت ما تکمیل و اتمام پروژه های تعریف شده در راستای تبریز 2018، پروژه های سرمایه گذاری شده توسط بخش خصوصی و پروژه های قابل اجرا و نیمه تمام و واگذاری آنها به بخش خصوصی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی دستیابی به جایگاه مناسب استان به عنوان یکی از مقاصد کشور را هدف مهم حوزه گردشگری استان عنوان و اضافه کرد: برای دستیابی به این هدف انجام اقدامات اساسی مثل آموزش، بازاریابی و تبلیغات، مدیریت واحد عوامل اجرایی، توسعه ژئوتوریسم و اکوتوریسم، مدیریت جاذبه ها و بناهای تاریخی و تقویت زیرساخت ها و بازارچه های عرضه صنایع دستی را در دستور کار قرار دادیم.

در ادامه جلسه پرویز محمدزاده، معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی به توضیح فرایند تصویب، اجرا و پایش دومین سند تدبیر توسعه استان پرداخت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 271

به "پیشرفت 85 درصدی پروژه های گردشگری نخستین سند تدبیر توسعه آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 85 درصدی پروژه های گردشگری نخستین سند تدبیر توسعه آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید