هواشناسی لرستان رادار مستقل ندارد

به گزارش سفر به کیش، مدیرکل هواشناسی لرستان اظهار کرد: سازمان هواشناسی لرستان رادار مستقل نداشته و اطلاعات موردنیاز خود را از رادار کرمانشاه می گیرد.

هواشناسی لرستان رادار مستقل ندارد

به گزارش خبرنگاران، بهروز مرادپور در جلسه مدیریت بحران استان که در سالن جلسات استانداری برگزار گردید، اظهار کرد: طی روز گذشته در کل استان بارندگی داشتیم که در 24 ساعت گذشته نورآباد با 26 میلی متر و پلدختر با دو میلی متر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان بارش را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: همچنین از اول مهرماه تاکنون دلفان با 45 میلی متر و پلدختر با 9 میلی متر بارش، بیشترین و کمترین میزان بارش را در استان به خود اختصاص دادند.

مرادپور با اشاره به این که طبق نقشه های هواشناسی پیش بینی می گردد از روز شنبه به ویژه بعدازظهر روز شنبه شاهد ناپایداری در جو استان باشیم، مطرح کرد: انتظار داریم مجموع بیشینه بارش ها در سامانه جدید بیش از 60 میلی متر بوده و بیشترین بارش ها نیز در مناطق شرقی و تاحدودی غرب استان باشد.

مدیرکل هواشناسی لرستان، با بیان این که موج فراگیری از بارش ها وارد استان شده است، توضیح داد: در این سامانه جدید انتظار می رود پیک بارش ها در شهرستان های کوهدشت، رومشکان و پلدختر باشد و پس از آن به سمت نیمه شرقی استان حرکت کند.

وی ادامه داد: در ماهیت بارش ها تغییرات به وجود آمده است و بارش های نرمال و معمولی جای خود را به بارش های رگباری شدید داده که باعث طغیان رودخانه و آبگرفتگی معابر می گردد، که با این وجود هرلحظه ممکن است سیل اتفاق بیافتد.

مرادپور با اشاره به این که سازمان هواشناسی لرستان رادار مستقل نداشته و اطلاعات موردنیاز خود را از رادار کرمانشاه می گیرد، مطرح کرد: ما در سامانه اطلاعاتی خود، اطلاعات مربوط به 300 هزار نفر کشاورز را ثبت نموده ایم که در مواقع ضروری پیغام اخطار برای آن ها ارسال می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 509

به "هواشناسی لرستان رادار مستقل ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواشناسی لرستان رادار مستقل ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید