نخست وزیر کانادا به کرونا مبتلا شد

به گزارش سفر به کیش، نخست وزیر کانادا در پیامی توییتری از ابتلای خود به ویروس کرونا اطلاع داد.

نخست وزیر کانادا به کرونا مبتلا شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تست ابتلا به کرونای جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز دوشنبه مثبت اعلام شد.

این خبر در حالی منتشر می گردد که رسانه های کانادایی روز گذشته خبر داده بودند که در پی تظاهرات گسترده کامیون داران کانادایی در اعتراض به دستور اجباری واکسیناسیون رانندگان کامیون، نخست وزیر کانادا به همراه خانواده خود به مکانی نامعلوم منتقل شدند.

شبکه سی بی سی کانادا شنبه گزارش کرد که ترودو و خانواده وی به مکان متفاوتی در اتاوا منتقل شدند و ادامه داد که کامیون هایی با بنرهایی که ترودو و اقدامات بهداشت عمومی کانادا را محکوم می کرد، در امتداد خیابان ولینگتون مقابل مجلس کانادا تجمع کردند.

اوایل روز شنبه به وقت محلی، رسانه های محلی گزارش کردند که هزاران کامیون دار و صدها معترض دیگر در اعتراض به اقدامات دولت کانادا در ارتباط با ویروس کووید-19 در اتاوا تجمع کردند. کامیون داران از آدینه شب هفته گذشته (هشتم بهمن ماه) از سراسر کانادا خود را به اتاوا رساندند تا در تظاهرات علیه دولت ترودو مشارکت نمایند.

با اینحال، روز آدینه هفته گذشته، ترودو گفت که ایده های غیرعلمی، غیردولتی و ضدجامعه ای کامیون داران نه تنها تهدیدی برای خود آن ها است بلکه برای تمام مردم کانادا محسوب می گردد.

ایلان ماسک بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس روز پنجشنبه هفته گذشته (هفتم بهمن ماه) با تأیید تظاهرات ضددولتی در کانادا در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: قانون کامیون داران کانادا.

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که تا به امروز 82 درصد از مردم کانادا در بازه سنی پنج سال به بالا واکسن کرونا دریافت نموده اند و 90 درصد از این تعداد را بزرگسالان تشکیل می دهند.

شبکه سی بی سی کانادا گزارش نموده است که تا به امروز اعتراضات در کانادا صلح آمیز و آرام بوده است و به گفته اتحادیه حمل و نقل کانادا، اکثریت قریب به اتفاق رانندگان کامیون در این کشور واکسینه شده اند و این اتحادیه گفته است که به شدت با گردهمایی اتاوا مخالف است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1993

به "نخست وزیر کانادا به کرونا مبتلا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر کانادا به کرونا مبتلا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید