مک درموت: دربی تهران بازی خاصی است، طرفداران استقلال و پرسپولیس از یکدیگر خوش شان نمی آید

به گزارش سفر به کیش، دستیار پیشین کی روش از تجربه خود از دربی تهران سخن گفت و تقابل استقلال و پرسپولیس را خاص توصیف کرد.

مک درموت: دربی تهران بازی خاصی است، طرفداران استقلال و پرسپولیس از یکدیگر خوش شان نمی آید

به گزارش خبرنگاران، میک مک درموت که در دوره حضور کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران به عنوان دستیار این سرمربی پرتغالی فعالیت می کرد و حالا راهنمایی تیم گلنتوران ایرلند شمالی را برعهده دارد، در گفت وگو با سایت belfastlive ایرلند شمالی با اشاره به دربی بلفاست که قرار است عصر امروز (شنبه) بین دو تیم گلنتوران و لینفیلد برگزار گردد، گفت: این دومین دربی بزرگی است که من تجربه می کنم و بی صبرانه منتظر آغاز آن هستم.

مربی پیشین استقلال که در یک بازی هم سابقه سرمربیگری این تیم ایرانی را داشت، ادامه داد: من به اندازه ای خوش شانس بودم که در یکی از بزرگترین دربی های دنیا یعنی دربی تهران، حضور داشتم. من کنار زمین روی نیمکت مقابل 100 هزار طرفدار بودم و سر و صدای زیادی بر استادیوم حاکم بود. اطمینان دارم که اوضاع در دربی تهران از این به بعد هم به همین شکل خواهد بود چون فرقی نمی نماید که بازیکنان دو تیم مقابل 100 هزار نفر یا 10 یا 15 نفر بازی نمایند، انرژی در زمین همواره به یک شکل است. دربی ها همواره دربی هستند و فرقی نمی نماید که بازی تیم زیر 10 ساله ها باشد یا لیگ آماتور.

وی در تشریح دربی تهران گفت: دربی تهران رقابتی بین دو تیم بزرگ استقلال و پرسپولیس است که یکی آبی و دیگری قرمز است. آنها استادیوم مشترکی دارند، از این رو بازی های خانگی شان در یک استادیوم برگزار می گردد. سکوهای استادیوم به هنگام دربی تقسیم بر دو می گردد و نیمی از آن به رنگ قرمز و نیمی دیگر به رنگ آبی در می آید. بلیت فروشی هم یک روز قبل از مسابقه انجام می گردد. شما نمی توانید بلیت را به صورت آنلاین خریداری کنید، از این رو طرفداران از سه، چهار روز قبل بازی اطراف استادیوم اتراق می نمایند.

مک درموت توضیح داد: روز برگزاری بازی هرج و مرج است اما 100 هزار طرفدار از تونل ها وارد استادیوم می شوند. همواره جو موجود در دربی تهران را اینطور توصیف می کنم که تصور کنید که در مراسم عروسی یا جشنی هستید و کنار بلندگوها ایستاده اید و انعکاس صدا را به خوبی حس می کنید. بودن در استادیوم در دربی تهران اینطور است و شما می توانید با پوست خود آن را حس کنید. شما حتی نمی توانید صدای فرد کنار دست خود را بشنوید و آنها هم نمی توانند صدای شما را از فاصله یک متری بشنوند. برای مثال سرمربی سعی می نماید دفاع راست خود را در گوشه زمین صدا بزند اما شانسی برای شنیده شدن صدایش نخواهد داشت.

مربی پیشین تیم ملی در سرانجام اعلام کرد: آرزو می کنم هر مربی ای بتواند چنین جوی را تجربه کند. دربی تهران بازی خاصی است، طرفداران دو تیم خیلی پرخاشگر هستند و از یکدیگر خوش شان نمی آید اما تجربه فوق العاده ای است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 382

به "مک درموت: دربی تهران بازی خاصی است، طرفداران استقلال و پرسپولیس از یکدیگر خوش شان نمی آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک درموت: دربی تهران بازی خاصی است، طرفداران استقلال و پرسپولیس از یکدیگر خوش شان نمی آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید