مقاله: انواع مختلف چای در چین

به گزارش سفر به کیش، چای Puer در حقیقت یک چای تیره است. اما در یک دسته بندی جداگانه قرار می گیرد چرا که خصوصیات متمایز و ویژه ای دارد. چای Puer از استان Yunnan شکل گرفته است و تاریخی باستانی بیش از 2 هزار ساله دارد. چای Puer تنها با این تعریف چای Puer شناخته می شود: این چای باید از گیاه چای که برگه های بزرگی داشته و در مناطقی خاص کشت می شوند تهیه شود. این چای با یک فرایند خاص به چای فشرده شده یا چای آجری تبدیل می شود. تصریح شده است که تنها چایی که در 639 شهر استان Yunnan در 11 منطقه و بخش این استان شامل Puer و Dali کشت میشوند می توانند چای Puer خوانده شوند.

مقاله: انواع مختلف چای در چین

چای سبز چین قدیمی ترین و محبوب ترین نوع چای در چین است. این چای در چین برای هزاران سال مورد علاقه مردم این کشور بوده است. چای سبز از شاخه های تازه چای تهیه می شود. برگ های چای خشک شده و برای به دست آمدن نوع مورد پسند چای فرآوری می شوند. تکنیک های فرآوری چای سبز به سه دسته تقسیم می شوند: زدودن آب، غلتاندن و خشک کردن. چای سبز سنتی چین رنگ پریده است و مزه ای تیز و گس دارد. این نوع چای بیشتر در استان های Jiangxi، ژجیانگ و Anhui تولید می شود. مشهورترین چای سبز، چای چاه اژدها از دریاچه غربی است که در هانگزو تولید می شود.

چای سفید یک نوع چای سبز است که تخمیر نشده و خیلی سریع خشک شده است. این نوع چای مختص استان فوجیان است. رنگ این چای از دیگر چای ها روشن تر است و مزه ای لطیف و خوش طعم دارد. چای سفید نام خود را از سنت مردمان فقیر چین گرفته که تنها آب جوش خالی به مهمانان ارائه می کردند، چرا که آن ها چای نداشتند و در نتیجه آن را چای سفید می نامیدند. برندهای معروف چای سفید در چین White Peony و Silver Needle هستند.

منبع مقاله: انواع مختلف چای در چین

انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1817

به "مقاله: انواع مختلف چای در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: انواع مختلف چای در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید