معاون صنایع دستی: تمام هنرمندانی که مشخصات آنها در بانک اطلاعاتی معاونت صنایع دستی ثبت شده مشمول بیمه می شوند

به گزارش سفر به کیش، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: تدوین دستورالعمل و آیین نامه های قانون حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی در حال اجرا است.

معاون صنایع دستی: تمام هنرمندانی که مشخصات آنها در بانک اطلاعاتی معاونت صنایع دستی ثبت شده مشمول بیمه می شوند

پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی در بخش گفت و گوی 18:30 شبکه خبر با اشاره به قانون حمایت از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی گفت: این قانون مصوب دی ماه سال 96 است و از سوی رئیس جمهوری به دستگاههای ذیربط ابلاغ شد، ما این قانون را، قانون طلایی صنایع دستی کشور و نقطه عطفی در این حوزه می دانیم.

محمودیان توضیح داد: در حال حاضر مشغول تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل های 15 بند این قانون هستیم و امیدوارم پس از تکمیل این آیین نامه ها شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی با اشاره به خبر خوش از سرگیری بیمه هنرمندان صنایع دستی اضافه نمود: اطلاعات بیش از 400 هزار هنرمند و صنعتگر حوزه صنایع دستی در بانک اطلاعاتی ما ثبت شده است و ما تخمین می زنیم که بیش از 2 میلیون نفر در حوزه صنایع دستی در کشور فعالیت می نمایند، این تعداد هنرمندان، افراد کمی بیمه هستند و خوشحالیم که همزمان با شروع چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خبر خوش فوق را به هنرمندان این حوزه دادیم.

او اظهار کرد: بیمه یکی از مطالبات جدی و دغدغه هنرمندان صنایع دستی است، ما کوشش کردیم بنا بر تاکید ریاست سازمان عزم خود را برای رفع این مشکل و دغدغه هنرمندان به کار گیریم، به همین دلیل

پیگیریها، جلسات کارشناسی و سفرهای متعددی صورت گرفت تا امروز شاهد این اتفاق خوب باشیم.

معاون صنایع دستی یادآور شد: تمام هنرمندان شناسنامه دار که اطلاعات آنها در بانک اطلاعاتی ما ثبت شده است مشمول بیمه هستند و کسانی که در این بانک اطلاعاتی نیستند باید روند ثبت نام را به وسیله مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی استان ها طی نمایند تا در لیست بیمه قرار بگیرند.

محمودیان اضافه نمود: براساس ماده معین قانون حمایت از هنرمندان و صنعتگران، مجلس شورای اسلامی، دولت را نسبت به بیمه تمام هنرمندان و صنعتگران به عنوان قشری که در اقتصاد و اعتلای فرهنگ و هنر کشورمان نقش دارند، مکلف نموده است و امیدواریم دستگاه های متولی و ذیربط در ادامه این جهت همکاری لازم را داشته باشند.

معاون صنایع دستی گفت: مهمترین هدف ما رفع دغدغه هنرمندان صنایع دستی است، متاسفانه روند قطع بیمه هنرمندان صنایع دستی از سال 90 شروع شد و در سال 93 به طور کامل قطع شد، در حالی که امروز با تعامل مثبتی که بین سازمان تامین اجتماعی و سازمان میراث فرهنگی وجود دارد امیدواریم مسائل و موانع موجود در جهت بیمه هنرمندان این حوزه کاسته گردد.

او اضافه نمود: ما جلسات کارشناسی و آنالیز با تمام ذینفعان و نمایندگان بخش های مختلف حوزه صنایع دستی خواهیم داشت تا به یک ساختار منسجم برای رفع مشکل بیمه هنرمندان و صنعتگران دست پیدا کنیم چراکه باید 5 سال عدم بیمه را جبران کنیم.

محمودیان اظهار کرد: ما محکم ایستاده ایم که دغدغه این قشر را رفع کنیم، روند بیمه هنرمندان به صورت دسته های 5 هزار نفری دنبال خواهد شد و اگر بتوانیم با این روند پیش برویم می توانیم با سرعت مطلوب، دغدغه کسانی که در لیست بیمه هستند را رفع کنیم.

معاون صنایع دستی همچنین به افتتاح نمایشگاه سومین فجر صنایع دستی در خانه هنرمندان اشاره نمود و گفت: فجر صنایع دستی، جوانترین فجر در کشور است، ما در سال سوم این جشنواره احساس می کنیم در حال دستیابی به پختگی لازم هستیم، این جشنواره مکانی برای عرضه تولیدات بی نظیر افرادی است که در سکوت این آثار را خلق نموده اند.

او ادامه داد: 171 اثر با وسواس و دقت بسیار انتخاب شده است، این آثار بر اساس شاخص هایی همچون، وجود تمایز، اصالت، هویت، خلاقت و نوآوری ،طراحی، کیفیت و کاربردی بودن انتخاب شده اند.

محمودیان گفت: ما در این نمایشگاه شاهد آثاری زیبا، باکیفیت و خلاقانه و همچنین کالاهایی جدید و کاربردی هستیم.

معاون صنایع دستی با اشاره به صادرات صنایع دستی اضافه نمود: در نه ماه اول سال 97، صادرات صنایع دستی بدون احتساب صادرات چمدانی و زیورآلات، 190 میلیون دلار بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد رشد را نشان می دهد.

او گفت: ما برای ارتقای صندلی مالی و تجاری سازی صنایع دستی برنامه ریزی و اقدامات جدی را در دستور کار داریم.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 264

به "معاون صنایع دستی: تمام هنرمندانی که مشخصات آنها در بانک اطلاعاتی معاونت صنایع دستی ثبت شده مشمول بیمه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون صنایع دستی: تمام هنرمندانی که مشخصات آنها در بانک اطلاعاتی معاونت صنایع دستی ثبت شده مشمول بیمه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید