مسافران خارجی در ترکیه واکسینه نمی شوند

به گزارش سفر به کیش، ترکیه برنامه نو واکسیناسیون فعالان گردشگری و مسافران این کشور را همزمان با تعطیلات تابستانی شروع کرد. این کشور هنوز برنامه ای برای واکسیناسیون گردشگران خارجی اعلام نکرده است.

مسافران خارجی در ترکیه واکسینه نمی شوند

بهترین تجربه سفر را با تور ویژه ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

ایسنا: مهدی عباسی ـ کارشناس دنیاگردی و بازار دنیاگردی ترکیه ـ با اعلام این خبر گفت: کارکنان هتل و مسافرانی که تعطیلات خود را در هتل های شهرهای ساحلی جنوب ترکیه سپری می نمایند، در همان هتل ها می توانند واکسینه شوند. این شرایط فقط برای مسافران داخلی و فعالان دنیاگردی این کشور فراهم شده است.

او اظهار کرد: با توجه به این که به طور میانه روزانه بیش از 15 هزار دنیاگرد خارجی برای تعطیلات وارد حوزه مدیترانه می شوند، وزارت بهداشت و درمان ترکیه در یک برنامه زمان بندی شده فوق العاده با تزریق واکسن های فایزر- بیونتک و سینوواک، در حال کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا است.

این کارشناس دنیاگردی ادامه داد: در منطقه اژه ای ترکیه که مقصد تعطیلات تابستانی است، ایستگاه های واکسیناسیون در بعضی هتل ها آماده شده که پس از آنالیز پرونده بهداشتی فعالان دنیاگردی و مسافران، واکسیناسیون آن ها انجام می گردد.

او در ادامه گفت: بعضی استان های دنیاگردی ترکیه قصد دارند با واکسیناسیون در هتل ها، آمار افراد واکسینه شده منطقه خود را افزایش دهند و به استانی امن و منطقه نمونه تبدیل شوند. اومون تونسر، مدیر فرهنگ و دنیاگردی استان آیدین در منطقه اژه ای ترکیه که کوش آداسی و دیدیم از جمله شناخته شده ترین شهرهای آن است، اخیرا در مصاحبه ای تایید نموده که هدف از عملیاتی کردن این برنامه، ایجاد یک پایلوت نمونه در دنیا است.

عباسی به اظهارات مقامات بهداشتی این منطقه هم اشاره نمود که هدف از واکسیناسیون در این مرحله را کارکنان شاغل در بخش دنیاگردی و هتل ها یا مناطقی که قرار است جشن و یا کنسرت با جمعیت بالا داشته باشند، اعلام نموده اند و در عین حال تاکید نمود که این برنامه به دنیاگردان و یا مسافران خارجی که موقت و کوتاه مدت به این کشور سفر نموده اند، اختصاص ندارد.

این کارشناس دنیاگردی گفت: با توجه به این که سن دریافت واکسن کرونا در ترکیه به 18 سال رسیده است، دولت ترکیه از هفته گذشته برای افراد بالای 50 سال که سه ماه از دریافت دُز دوم آن ها گذشته باشد، تزریق دُز سوم را با یک واکسن متفاوت از دو دز اول، آغاز نموده است. بعلاوه برای ایمن سازی کادر درمان دریافت دُز سوم هم رسمی شد و از این هفته تمام کادر درمان شاغل در مراکز درمانی ترکیه باید نسبت به تزریق دُز سوم واکسن کرونا اقدام نمایند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1719

به "مسافران خارجی در ترکیه واکسینه نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافران خارجی در ترکیه واکسینه نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید