مرگ 4 کودک در حادثه غرق شدن 4 فروند قایق مهاجران در نزدیکی یونان

به گزارش سفر به کیش، بر اثر غرق شدن 4 فروند قایق حامل مهاجران خارجی در دریای اژه نزدیکی سواحل یونان، حداقل چهار کودک جان خود را از دست دادند.

مرگ 4 کودک در حادثه غرق شدن 4 فروند قایق مهاجران در نزدیکی یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپاتنیک، مهاجرانی که سوار بر چهار فروند قایق قصد عزیمت از ترکیه به سوی جزیره لسبوس یونان را داشتند، دچار حادثه شدند و بر اثر غرق شدن قایق ها، حداقل چهار کودک جان باخته اند.

این گزارش اضافه کرد: سه جوان دیگر نیز در این حادثه جان خود را از دست داده اند. بیش از 200 مهاجر دیگر نیز تا به امروز نجات یافته اند و ده ها نفر دیگر هنوز در دریا به سر می برند.

کشتی های گشت زنی، قایق های ماهیگیری و حتی جت اسکی های فعال در منطقه در حال یاری رسانی به مهاجران هستند.

سازمان ملل در تازه ترین گزارش خود اعلام نمود: از ابتدای سال 2015 میلادی تا به امروز بیش از 700 هزار مهاجر به وسیله دریای مدیترانه خود را به سواحل اروپا رسانده اند.

بچه ها 20 درصد کل مهاجران را تشکیل می دهند. بیش از 3210 مهاجر نیز در جهت عبور از دریای مدیترانه جان خود را از دست داده یا ناپدید شده اند. بیش از نیمی از مهاجرانی که وارد اروپا شده اند، اتباع سوری بودند و 18 درصد آنها از افغانستان هستند. 6 درصد این مهاجران را نیز اتباع عراقی شامل می شوند.

اروپا با بدترین بحران آوارگان و مهاجران خارجی از زمان جنگ یوگسلاوی در دهه 1990 میلادی روبرو شده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 924

به "مرگ 4 کودک در حادثه غرق شدن 4 فروند قایق مهاجران در نزدیکی یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ 4 کودک در حادثه غرق شدن 4 فروند قایق مهاجران در نزدیکی یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید