لبنان، نقش رسانه های وابسته در تظاهرات صور

به گزارش سفر به کیش، در میان تظاهرات های اخیر مردم صور٬ بعضی رسانه های وابسته به دنبال سوء استفاده و تحریف این اعتراضات هستند.

لبنان، نقش رسانه های وابسته در تظاهرات صور

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد شهر صور ساعات سخت و سنگینی را می گذراند و نزدیک بود تا وارد تونلی گردد که هیچکس نمی داند که چگونه و به کجا ختم می شد. پس از آغاز اعتراضات مردم لبنان از روز پنجشنبه گذشته در این شهر و در سایه اتحاد و همبستگی مردمی که در شرایط بد مالی به سر می برند٬ این تظاهرات ها گسترش یافته بود.

اوضاع به تدریج رو به وخامت رفته تاجایی که راه های اصلی به صور بسته شده و تعداد تظاهرات کنندگان نیز روبه افزایش بود. آنها از ظهر شنبه در خیابان بانک ها به ویژه در مقابل شعب بانک مرکزی و شرکت اوژیرو تجمع نموده و با سردادن شعارهای مخصوص خود به سمت خیابان ابودیب رفتند.

در این میان بعضی رسانه هایی که در صحنه تظاهرات حضور ندارند٬ وارد خط تظاهرات شده و آغاز به تحریک مردم به سردادن شعارهایی که مستقیم نمادهای مذهبی و ملی و در راس آنها امام موسی صدر رهبر بنیان گذار جنبش امل را هدف قرار می دهد٬ می کردند.

کوشش ها برای تحریک ناآرامی ها در شهر صور٬ بعدازظهر آدینه جایی که تظاهرات کنندگان در مقابل استراحتگاه توریستی در صور جمع شده و اقدام به شکستن وروردی های آن و آتش زدن لاستیک ها در آنجا کردند به اوج خود رسید. این معترضان گاهی از این منطقه عقب نشینی می کردند و گاهی نیز برای آسیب زدن به تاسیسات آن و آتش افروزی در این مکان پس از اقدام به سرقت بازمی گشتند. در این زمان نیروهای امنیتی وارد عمل شده و تظاهرات کنندگان را پراکنده کردند. ارتش لبنان نیز برای جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع در خیابان های شهر مستقر شده بود.

حسین حسن یکی از تظاهرات کنندگانی که از روز اول در این اعتراضات شرکت داشت تاکید نمود که همیشه تعدادی از عناصر نفوذی برای تحریف تظاهرات از راستا اصلی خود کوشش می کردند.

وی ادامه داد: هیچ یک از ما قبول نمی کند تا به اموال شخصی مردم و یا اموال عمومی آسیب بزند؛ چراکه اینها اموال مردم ما هستند و ما تنها حقوق خود را مطالبه می کنیم.

ابراهیم اشقر یکی دیگر از این تظاهرات کنندگان که با اعتماد به نفس کامل صحبت می کرد نیز گفت که تعدادی از اشخاص معروف پس از ورود به تظاهرات عصر آدینه وارد دانشگاه اسلامی شده و جوانانی را برای خرید بنزین به منظور آتش افروزی در استراحتگاه صور به بهانه اینکه تعداد تظاهرات کنندگان هنوز کم است و باید مردم بیشتری را به خیابان بکشانیم٬ مامور کردند. وی در ادامه اشاره نمود که این اشخاص٬ افراد بسیار ثروتمندی هستند و چطور ممکن است کسانی که قاشق طلا از دهانشان خارج نمی گردد خواهان انقلاب باشند.

گفتنی است که تظاهرات در صور نیز مانند سایر مناطق لبنان زیاد و کاملا به حق است. آنها از درد و رنج های یک عمر نظام سیاسی قبیله ای در لبنان صحبت نموده و خواهان بازگرداندن اموال غارت شده خود هستند. مردم لبنان ضد نظام مالیاتی و نیز مالی شعار سر می دهند که به بخش های فراوری توجه نمی کند.

اما طبق اطلاعات یک منبع پیگیری کننده٬ تدبیر مسئولان مربوطه و طرح ارتش لبنان٬ آتش هرج ومرج را پیش از اینکه شعله ور گردد خاموش کرد و این اقدامات با تحقق رویای مردم در خارج شدن از بحران مالی انتها می یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 491

به "لبنان، نقش رسانه های وابسته در تظاهرات صور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، نقش رسانه های وابسته در تظاهرات صور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید