لاوروف: مسکو فعلا قصد تبریک گفتن به هیچکس را ندارد

به گزارش سفر به کیش، وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد، هنوز نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده اعلام نشده و از آنجا که برنده انتخابات معین نیست، مسکو به هیچکس پیغام تبریکی ارسال نکرده است.

لاوروف: مسکو فعلا قصد تبریک گفتن به هیچکس را ندارد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه یادآور که هنوز نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده اعلام نشده است و از آنجا که برنده انتخابات تعیین نیست، مسکو به هیچکس پیغام تبریکی ارسال نکرده است.

لاوروف روز پنجشنبه در مصاحبه با نمایندگان رسانه های گروهی روسی و خارجی صحبت می کرد ، به این واقعیت اشاره نمود که تا این لحظه فقط بعضی شبکه های تلویزیونی آمریکایی، رسانه های گروهی و شبکه های اجتماعی از نتیجه شمارش آراء در انتخابات صحبت می نمایند و اطلاعات دقیق و رسمی در این باره اعلام نشده است.

وزیر امور خارجه روسیه با یادآوری اینکه چگونه در سال 2016 بسیاری از رهبران اروپایی فوراً به نامزد حزب دموکرات تبریک گفتند و سپس با عجله کنار کشیدند، اضافه نمود: اگر طبق مرسوم کسی، به این دلیل تبریک های دولتی ارسال کند، ما نمی توانیم کاری در این زمینه انجام دهیم. برخورد ما با این مسئله کمی متفاوت است.

لاوروف همچنین ابراز عقیده کرد که در صورت ریاست جمهوری جوزف بایدن، نامزد حزب دموکرات، بعید است سیاست ایالات متحده در قبال فدراسیون روسیه تغییر کند. به گفته وی، جو بایدن، در صورت پیروزی در انتخابات، احتمالاً سیاستی مانند خط مشی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا را دنبال می نماید.

وزیر خارجه روسیه اضافه نمود: البته پیش بینی اوضاع در این مرحله نظریه چندان خوبی نیست. در حال حاضر، آمریکا به شدت دچار دو دستگی شده و سیاستمداران آمریکایی باید راهی برای غلبه بر این شکاف پیدا نمایند.

وی در مورد سیستم انتخاباتی آمریکا هم گفت: این سیستم احتمالاً قدیمی ترین سیستم است که در کمتر کشوری در دنیا وجود داشته و قوانین خاص و بسیار پیچیده خود را دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1306

به "لاوروف: مسکو فعلا قصد تبریک گفتن به هیچکس را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: مسکو فعلا قصد تبریک گفتن به هیچکس را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید