قیمت واکسن کووید-19 چقدر خواهد بود؟ ، واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد نامگذاری شد

به گزارش سفر به کیش، نتایج واکسن بیماری کووید-19 که توسط محققان دانشگاه آکسفورد ساخته شده امیدوار کننده بوده و نشان داده این واکسن بی خطر است و می تواند سیستم ایمنی را برای مقابله با این ویروس تربیت کند. اکنون موسسه سروم (Serum) هند به سرپرستی آدار پوناوالا (Adar Poonawalla) گفته قرار است آزمایش مربوط به این واکسن و فراوری دوزهای بیشتر از آن را در هند شروع گردد.

قیمت واکسن کووید-19 چقدر خواهد بود؟ ، واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد نامگذاری شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از تایمز نَو نیوز نوشت: پوناوالا گفته است که 50 درصد دوزهای واکسنی که توسط شرکت وی فراوری می گردد به هند عرضه خواهد شد و مابقی به سایر کشورها داده می گردد.

پوناوالا همچنین گفت این واکسن ها به عنوان بخشی از برنامه های واکسیناسیون توسط دولت ها خریداری خواهند شد. وی به یک روزنامه گفت که این شرکت سعی خواهد نمود که قیمت واکسن را زیر 1000 روپیه (حدود 13 دلار) نگه دارد.

  • آشنایی با ویروس جدید کرونا عامل بیماری کووید-19

وی گفت: ما گفتیم که می خواهیم نیمی از واکسن خود را به هند و نیمی دیگر را به کشورهای دیگر عرضه کنیم. ما باید درک کنیم که این یک بحران دنیای است و می بایست از مردم سراسر دنیا در برابر این بیماری محافظت کرد. این بسیار مهم است که ما به طور مساوی کل دنیا را ایمن سازیم.

پیش از این پوناوالا گفته بود که این شرکت به دنبال تأییدیه سازمان کنترل دارو هند (DCGI) برای انجام آزمایشات مرحله 3 واکسن در هند است. فراوری دوزهای این واکسن نیز به زودی آغاز خواهد شد.

واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد کووی شیلد نام گرفت

واکسن دانشگاه آکسفورد در هند کووی شیلد (Covishield) نامگذاری خواهد شد. هزینه هر دوز این واکسن کمتر از 1000 روپیه خواهد شد و اگر همه چیز خوب پیش برود، این موسسه می تواند فراوری انبوه واکسن را تا ماه نوامبر(آبان) آغاز کند. در خصوص آزمایشات نیز این موسسه گفته بیش از پنج هزار نفر برای آزمایشهای بالینی واکسن دانشگاه آکسفورد که توسط این موسسه در هند انجام می گردد، ثبت نام نموده اند و تخمین می زند که آزمایشات تا سرانجام ماه اوت آغاز می گردد.

اوایل این هفته هند، فراوری و کارآزمایی واکسن آزمایشی کووید-19 دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترازنکا به نام ChAdOx1 را برای انجام آزمایش فاز 3 در هند (پس از آنکه این واکسن پاسخ ایمن را در کارآزمایی های بالینی که روی افراد بین 18 تا 55 سال صورت گرفته بود، نشان داد) آغاز کرد.

شرکت سروم که در شهر پونه(Pune) هند قرار گرفته است، در فراوری انبوه واکسن کروناویروس، با دانشگاه آکسفورد همکاری می نماید.

این موسسه پیش از این هم با دانشگاه آکسفورد همکاری نموده و در پروژه فراوری واکسن مالاریا هم با این دانشگاه همکاری داشته است. موسسه سروم میخواهد همزمان با فراوری واکسن، کارآزمایی بالینی آن را در هند انجام دهد.

  • دسترسی عمومی به واکسن کرونای آکسفورد تا سرانجام 2020 قطعی نیست
  • خبر خوش کرونایی | آکسفورد از موفقیت واکسن ضد کرونا روی انسان اطلاع داد
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1124

به "قیمت واکسن کووید-19 چقدر خواهد بود؟ ، واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد نامگذاری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت واکسن کووید-19 چقدر خواهد بود؟ ، واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد نامگذاری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید