عملی شدن برنامه راهرو مالی چین - پاکستان؛ صادرات از بندر گوادر شروع شد

به گزارش سفر به کیش، خبرنگاران: دولت پاکستان بر اساس برنامه راهرو مالی پکن- اسلام آباد صادرات خود را از بندر گوادر در جنوب این کشور را شروع کرد.

عملی شدن برنامه راهرو مالی چین - پاکستان؛ صادرات از بندر گوادر شروع شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، بندر گوادر پیش از این تنها برای واردات اجناس به پاکستان مورد استفاده قرار داده می شد که اکنون بر اساس راهرو مالی پکن- اسلام آباد صادرات از این بندر نیز شروع شده است.

بندر گوادر در صورت فعالیت کامل، 2 میلیون کارمند خواهد داشت و به دستور نواز شریف نخست وزیر پاکستان، بلوچ های محلی در این خصوص در اولویت خواهند بود.

دولت پاکستان 2281 هیکتار زمین برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی در نزدیکی بندر گوادر اختصاص داده است.

پاکستان بر اساس راهرو مالی این کشور با چین، نیروی ویژه ای نظارت یک ژنرال ارتش این کشور برای تأمین امنیت بندر گوادر تشکیل داده است.

پاکستان با شروع صادرات از بندر گوادر، نخستین محموله حامل 230 تن ماهی را به مقصد دبی فرستاده است.

یکی از مقامات وزارت دفاع پاکستان روزهای گذشته پس از نشستی در خصوص راهرو مالی پکن و اسلام آباد گفت: دولت چین به پاکستان هشدار داده که بعضی از سازمان های اطلاعاتی خارجی با حمایت گروه های افراطی و جدایی طلب ایالت بلوچستان تهدیدی برای راهرو مالی دو کشور هستند و اسلام آباد نیز در این خصوص اقدامات موثری انجام دهد.

ارتش پاکستان بیش از 10 هزار نیرو برای امنیت 15 هزار کارمند چینی پروژه های راهرو مالی چین و پاکستان اختصاص داده است که رهبری این نیروها را ارتش به عهده دارد.

مقامات پکن و اسلام آباد طی ملاقات رئیس جمهور چین، علاوه بر 32 توافقنامه راهرو مالی چین و پاکستان، 51 توافقنامه دیگر را نیز به امضا رساندند.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 580

به "عملی شدن برنامه راهرو مالی چین - پاکستان؛ صادرات از بندر گوادر شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملی شدن برنامه راهرو مالی چین - پاکستان؛ صادرات از بندر گوادر شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید