صدور 186 مجوز مشاغل خانگی صنایع دستی در استان البرز

به گزارش سفر به کیش، معاون صنایع دستی البرز از صدور 186 مجوز مشاغل خانگی صنایع دستی در سال گذشته اطلاع داد.

صدور 186 مجوز مشاغل خانگی صنایع دستی در استان البرز

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، علی عبادی روز چهارشنبه 4 تیر 99 با اعلام این خبر اضافه نمود: متقاضیان، دوره های آموزشی را گذرانده و پیروز به دریافت این مجوزها در سال 98 شده اند.

او گفت: صدور و تمدید 161 پروانه فراوری انفرادی، صدور و تمدید 15 فقره پروانه فراوری کارگاهی، صدور و تمدید 61 فقره کارت شناسایی و همچنین صدور یک فقره مجوز تأسیس از دیگر اقدامات این معاونت در سال 98 بوده است.

معاون صنایع دستی البرز در ادامه با اشاره به تنوع بسیار بالای هنرهای سنتی فعال در استان بیان کرد: 2226 نفر در سال 98 به وسیله آکادمی های اداره کل استان دوره های مقدماتی و پیشرفته را گذراندند و 40 نفر از شاغلان در حوزه های صنایع دستی نیز آموزش های لازم را دیدند.

او گفت: موضوع بیمه صنعتگران همیشه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل 24 نفر از هنرمندان صنایع دستی در سال 98 به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان معرفی شدند.

عبادی با بیان اینکه در سال 98 نیز هفت اثر از هنرمندان صنایع دستی استان نشان مرغوبیت کالا کسب نموده اند گفت: ما در طول سال گذشته پیروز به برگزاری و شرکت در 29 نمایشگاه سراسری شدیم.

او ضمن اشاره به صادرات بیش از 110 هزار دلاری هنرمندان صنایع دستی استان به خارج از مرزهای ایران در سال 98 بیان کرد: در راستای یاری به گسترش کسب و کارهای خانگی و کارگاهی، اداره کل البرز در سال 98 به 186 نفر از متقاضیان در حوزه مشاغل خانگی تسهیلات کم بهره اعطا نموده است، 10 نفر نیز به صندوق کارآفرینی امید و تعداد سه نفر نیز برای دریافت تسهیلات به بانک گردشگری معرفی شدند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1070

به "صدور 186 مجوز مشاغل خانگی صنایع دستی در استان البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 186 مجوز مشاغل خانگی صنایع دستی در استان البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید