شرکت های دانش بنیان 50درصد کمک هزینه تحقیقاتی دریافت می کنند

به گزارش سفر به کیش، شرکت های دانش بنیان برای توسعه بازار محصولات دانش بنیان خود باید همواره بازار را رصد کنند و با روش های علمی، تحقیق و پژوهش انجام دهند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سبد حمایتی متنوع خود، کمک مالی به این تحقیقات را نیز قرار داده است.

شرکت های دانش بنیان 50درصد کمک هزینه تحقیقاتی دریافت می کنند

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بازار یک مفهوم مالی متغیر است، یعنی همیشه در حال تغییر است و شرکت های عرضه کننده محصولات، باید همیشه تحولات آن را با دقت رصد کنند. ممکن است محصولی که به بازار عرضه می شود دیگر با سلیقه مصرف کننده همخوانی نداشته باشد و یا آنکه رقبای جدید و قدرتمندی به بازار وارد شده باشند. به همین دلیل شرکت های تجاری باید با استفاده از روش های علمی همیشه تحولات بازار را زیر نظر بگیرند. شرکت های دانش بنیان نیز مانند هر شرکت، به گزارش تحقیقات بازار شفاف و کار آمد نیاز دارند.

شناسایی مخاطبان و مصرف کنندگان محصول، تحلیل رقبا، تخمین صحیح از میزان کشش بازار و سهم قابل کسب از آن، از جمله موضوعاتی هستند که این گونه گزارش های مالی با موضوع آنها تهیه می شود. گزارش های مطالعه فرصت، گزارش های رصد بازار و گزارش های بازار داخلی، سه نوع گزارشی هستند که در راستای تحقیقات بازار انجام می گیرند.

میزان حمایت

شرکت های دانش بنیان با درآمد کمتر از 100 میلیارد ریال می توانند به میزان 50درصد از هزینه های تهیه این گزارش ها را با رعایت سقف مندرج در قانون، از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک دریافت کنند. همچنین شرکت های دانش بنیان با درآمد بیشتر از 100 میلیارد ریال نیز می توانند به صورت آزاد و بدون تسهیلات از این خدمات بهره مند شوند.

علاقه مندان برای اطلاع بیشتر از جزئیات این بسته حمایتی و ثبت نام به سامانه https://daneshbonyan.isti.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1074

به "شرکت های دانش بنیان 50درصد کمک هزینه تحقیقاتی دریافت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های دانش بنیان 50درصد کمک هزینه تحقیقاتی دریافت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید