سقوط آزاد درآمدهای روسیه؛ فشار کرونا بر گلوی اقتصاد روس ها

به گزارش سفر به کیش، خبرنگاران: درآمدهای روسیه بیشترین کاهش در دو دهه اخیر را تجربه می نماید، زیرا همه گیری کرونا به اقتصاد این کشور آسیب وارد نموده است.

سقوط آزاد درآمدهای روسیه؛ فشار کرونا بر گلوی اقتصاد روس ها

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، درآمد روسیه در سه ماه دوم امسال بیشترین کاهش از سال 1998 تا به امروز را تجربه نموده است. زیرا اقتصاد عظیم ترین صادرکننده انرژی دنیا از همه گیری کرونا و رکود تقاضای دنیای نفت دچار آسیب شده است. طبق گزارش سازمان آمار در روز آدینه، درآمد خالص در روسیه بین ماه های آوریل و ژوئن به میزان 8 درصد کاهش یافته است.

اوگنی نادورشین، اقتصاددان در این رابطه اظهار نموده است: شرایط درآمدها بیانگر مسائل بسیاری است. اگر درآمد بهبود پیدا نکند، اقتصاد نیز دچار افت خواهد شد.

رکود مالی، که سال ها بر استانداردهای زندگی این کشور اثرگذار خواهد بود یکی از عظیم ترین چالش هایی است که پوتین با آن رو به رو شده است. بحران همه گیری کرونا، تقویت پروژه های اجتماعی در امسال را به تعویق انداخته است. همچنین، پروژه هایی با عنوان پروژه های ملی تا سال 2030 به تعویق خواهند افتاد.

خرده فروشی در روسیه پس از سقوط 19 درصدی در ماه آوریل، در ماه ژوئن نیز به مقدار 7.7 درصد کاهش پیدا نموده است. اما دستمزدها پس از افت در ماه آوریل، در ماه مه 1 درصد افزایش یافتند. نرخ بیکاری نیز از 6.1 درصد در ماه می به 6.2 درصد در ماه ژوئن رسیده است.

تولیدات صنعتی روسیه علیرغم کاهش محدودیت های ناشی از کرونا در ماه ژوئن، به میزان 9.4 درصد کاهش یافته است. طبق گزارش سازمان آمار روسیه، تولیدات صنعتی در ماه می نیز دچار سقوط 9.6 درصدی شده بود. همچنین بر اساس گزارش بانک دنیای، اقتصاد روسیه در امسال 6 درصد کوچک تر خواهد شد.

اسکات جانسون، اقتصاددان بلومبرگ در این رابطه اظهار نموده است: بدترین اثرات کرونا بر اقتصاد به سرانجام رسیده است، اما بهبود مالی تا زمانی که ویروس تحت کنترل قرار نگیرد، بسیار کند خواهد بود. حتی پس از آن موقع، تضعیف مداوم درآمد بر میزان مصرف تاثیر خواهد گذاشت.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1111

به "سقوط آزاد درآمدهای روسیه؛ فشار کرونا بر گلوی اقتصاد روس ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط آزاد درآمدهای روسیه؛ فشار کرونا بر گلوی اقتصاد روس ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید