رومانی 2 میلیون یورو برای پیشبرد برنامه های مشارکتی با ایران اختصاص داد

به گزارش سفر به کیش، وزیر کشاورزی رومانی از اختصاص 2 میلیون یورو بودجه برای پیشبرد برنامه های مشارکتی با ایران خبر داد و گفت: تولید کنندگان ایران به شرط رعایت استانداردهای آفت کش های شیمیایی محصولات کشاورزی می توانند از طریق رومانی محصولات خود را به اروپا صادر کنند.

رومانی 2 میلیون یورو برای پیشبرد برنامه های مشارکتی با ایران اختصاص داد

به گزارش خبرنگار بخش کشاورزی خبرنگاران، محمود حجتی امروز در دیدار آچین آیریمسکو وزیر کشاورزی و توسعه روستایی رومانی اظهار کرد: توسعه همکاری های دو کشور در بخش کشاورزی امکان ایجاد پل ارتباطی برای صادرات محصولات کشاورزی ایران به این کشور و اتحادیه اروپا باشد.

وی با بیان اینکه تا 40 سال پیش 80 درصد تراکتورهای مصرفی ما مربوط به تراکتورهای کشور رومانی بود افزود:ایران برنامه ریزی 5 ساله ایران برای تولید سالانه 200 هزار تن پرورش ماهی در قفس دارد و تا کنون در این زمینه طبق برنامه پیش رفته ایم.

حجتی گفت: سالانه 820 هزار تن گوشت قرمز، 800 هزار تن تخم مرغ و 10 میلیون تن شیر در ایران تولید می شود و بخشی از تولید خود را صادر می کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: عراق و افغانستان دو کشور واردکننده آرد از ایران هستند و با توجه به افزایش ذخایر گندم در کشورمان می توانیم با همکاری رومانی ها صادارت خوبی به این کشور ها و کشورهای دیگر داشته باشیم.

غذای کل جمعیت ایران را می توانیم تامین کنیم

در ادامه این مراسم ایر یمسکو وزیر کشاورزی رومانی گفت: رومانی می تواند غذای کل جمعیت ایران را تأمین کند. محصولات مازاد زیادی در حوزه های مختلف کشاورزی برای صادرات در کشور ما وجود دارد که نمونه آن ظرفیت صادرات 5 میلیون رأس دام سبک است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته حتی گوسفند ذبح شده هم به ایران صادر می کردیم افزود: در حال حاضر صادرات دام سبک رومانی روانه کشورهای عربی می شود.

یمسکوبا اشاره به تشویق برای کشت کلزا و سویا در رومانی شرح داد: در کشوما به کشاورزان به ازای کشت هر هکتار دانه روغنی 200 یورو پاداش داده می شود.

وی از اختصاص 2 میلیون یورو بودجه برای پیشبرد برنامه های مشارکتی با ایران خبر داد و گفت: ایران می تواند برای ورود به بازارهای اروپا از رومانی استفاده کند به شرط آنکه استانداردهای لازم برای استفاده از آفت کش های شیمیایی را در بخش کشاورزی رعایت کند.

وزیرکشاورزی رومانی با اشاره به کیفیت مطلوب خاویار ایران گفت: کشور شما می تواند در راستای ارتقای بخش تولید شیلات و آبزیان به ویژه خاویار به ما کمک کند و در این ارتباط سالانه 200 میلیون یورو برای برای توسعه بخش شیلات و آبزیان از اتحادیه اروپا می توانیم دریافت کنیم.

وی در انتها گفت:رومانی مایل خرید پسته ایران است و تمایل داریم که سالانه 150 هزار تن انواع ماهی و آبزیان از ایران وارد کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 792

به "رومانی 2 میلیون یورو برای پیشبرد برنامه های مشارکتی با ایران اختصاص داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رومانی 2 میلیون یورو برای پیشبرد برنامه های مشارکتی با ایران اختصاص داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید