روسیه: تحریم میانمار به جنگ داخلی منجر می گردد

به گزارش سفر به کیش، روسیه اظهار داشت که غرب با اعمال تحریم علیه خونتای میانمار که قدرت را از اول فوریه به دست گرفته، به جنگ داخلی در این کشور دامن می زند اما فرانسه گفته که اتحادیه اروپا به دنبال وضع تحریم هایی علیه ژنرال های میانماری است.

روسیه: تحریم میانمار به جنگ داخلی منجر می گردد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رویکرد حمایتی کرملین یک تقویت کننده برای خونتاست که اول فوریه دولت مدنی آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار را سرنگون کرد.

از زمان کودتا در میانمار حدود 570 تن از جمله ده ها کودک به ضرب گلوله سربازان و نیروهای پلیس در این کشور کشته شده اند.

روسیه روز سه شنبه اعلام نمود که تحریم های وضع شده علیه مقام های خونتا بی فایده و به شدت خطرناک است و وزارت خارجه روسیه نیز اعلام نمود: در حقیقت، چنین خط مشی ای باعث درگیری بین طرف ها در میانمار و در نهایت سوق دادن مردم به سمت یک جنگ داخلی تمام عیار می گردد.

روسیه، اصلی ترین تامین کننده سلاح برای میانمار است و معاون وزیر دفاع روسیه ماه گذشته میلادی با مین آنگ هلیانگ، رهبر کودتاچیان در نایپیدوا، پایتخت میانمار دیدار کرد که این دیدار، انتقادهایی را از سوی فعالان حقوق بشری به دنبال داشت چون آنها، مسکو را به مشروعیت دادن به خونتا متهم کردند.

در همین حال، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه گفت، اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای وضع تحریم هایی جامع علیه ارتش میانمار و هدف قرار دادن مشاغل مرتبط است.

از طرفی دیگر، رتنو مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی نیز گفت، انگلیس از آ.سه.آن در انجام اقداماتی در راستای حل بحران در میانمار حمایت خواهد نمود.

اظهارات وی پس از دیدار با دومینیک راب، همتای انگلیسی اش مطرح شد.

اندونزی یکی از هفت کشور عضو آ.سه.آن است که رهبری مذاکرات در سطح عالی را درباره میانمار بر عهده دارند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1566

به "روسیه: تحریم میانمار به جنگ داخلی منجر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: تحریم میانمار به جنگ داخلی منجر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید