رایزنی هیات ایران با هیاتی از سازمان ملل متحد

به گزارش سفر به کیش، تهران (پانا)- هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امورخارجه در امور ویژه سیاسی در ادامه رایزنی های خود در شهر سوچی روسیه، با هیات سازمان ملل متحد به ریاست گیر پدرسون فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه ملاقات و مصاحبه کرد.

رایزنی هیات ایران با هیاتی از سازمان ملل متحد

در این ملاقات، طرفین به طور مفصل در خصوص فرآیند سیاسی سوریه با تاکید بر ضرورت تداوم کار کمیته قانون اساسی آن کشور رایزنی و گفتگو کردند.

خاجی با اشاره به نتایج سفر اخیرش به دمشق و مذاکرات خود با مقامات سوری از جمله بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، بر حمایت کشورمان از فرایند حل و فصل سیاسی بحران سوریه و تداوم کارکمیته قانون اساسی آن کشور تاکید و بر ادامه حمایت کشورمان از ماموریت فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، توضیح داد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان همچنین اظهار کرد: جمهوری اسلامی همانطوری که در گذشته از ماموریت فرستاده ویژه دبیرکل در امور سوریه حمایت نموده است، همچنان به این حمایت ادامه خواهد داد.

پدرسون نیز ضمن قدردانی از حمایت های کشورمان از وی در انجام ماموریتش، بر ضرورت اعتمادسازی میان طرف های سوری و کنشگران بین المللی و همچنین بر لزوم اتخاذ رویکردی جامع برای حل و فصل بحران سوریه، تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1489

به "رایزنی هیات ایران با هیاتی از سازمان ملل متحد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی هیات ایران با هیاتی از سازمان ملل متحد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید