راه اندازی سایت ثبت داروی ایرانی ام اس در اروپا، صادرات دارو به روسیه

به گزارش سفر به کیش، دکتر هاله حامدی فر در تبادل نظر با خبرنگاران اظهارداشت: داروی ایرانی ام اس که تحت نام تجاری سینووکس فراوری می گردد، توانسته در سالهای اخیر رقیب جدی داروی مشابه خارجی آوانکس در کشور باشد. به طوریکه بالای 90 درصد از بازار مصرفی داروهای کم تزریق در اختیار سینووکس است.

راه اندازی سایت ثبت داروی ایرانی ام اس در اروپا، صادرات دارو به روسیه

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

وی همچنین از صادرات 20 میلیون دلاری این دارو به کشورهای سوریه، ارمنستان، روسیه، آذربایجان و پاکستان اطلاع داد و گفت: برای صادرات داروی سینووکس به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سایت فراوری دارو را راه اندازی نموده ایم.

مدیرعامل شرکت دارویی سیناژن در اهمیت صادرات 20 میلیون دلاری داروی ایرانی ام اس، اضافه کرد: این 20 میلیون دلار، 20 درصد صادرات دارویی کشورمان را تشکیل می دهد. در واقع، با صادرات یک قلم دارو در اولین سال صادرات، توانستیم 20 درصد سهم صادرات دارویی کشورمان را در اختیار بگیریم.

حامدی فر به قیمت داروی ایرانی ام اس اشاره نمود و اضافه کرد: یک دوز داروی سینووکس 119 هزار تومان قیمت دارد اما قیمت یک دوز داروی خارجی آوانکس 200 دلار ارزبری است که با پوشش بیمه ای داروی ایرانی، قیمت 4 دوز داروی سینووکس برای مصرف یک ماه، 48 هزار تومان است اما قیمت 4 دوز داروی خارجی، 800 هزار تومان است.

مدیرعامل شرکت دارویی سیناژن با تاکید بر اینکه استراتژی ما صادرات داروهای فراوری داخل است، توضیح داد: با توجه به اینکه ثبت داروهای بیولوژیک برای صادرات احتیاجمند یک زمان 3 تا 5 ساله است، و این زمان از موقعی آغاز می گردد که دارو وارد کشور خودمان شده باشد.

حامدی فر در ارتباط با نقش تحریمها در فرایند فراوری داروهای بیولوژیک، گفت: ما چون تکنولوژی فراوری دارو در اختیار خودمان است و ماده اولیه را نیز در اختیار داریم، اثرات تحریم فقط در زمینه تهیه تجهیزات برای فراوری داروهای خودمان است و ضربه پذیری ما از تحریمها، نسبت به سایر شرکتهای دارویی که وابستگی به خارج دارند، خیلی کمتر است.

وی با اشاره به راه اندازی سایت جدید ثبت داروی ایرانی ام اس بر اساس استانداردهای اروپا، اضافه کرد: ما بر اینکه بتوانیم داروی ام اس را در اروپا ثبت و صادر کنیم، احتیاج به راه اندازی یک کارخانه جدید داشتیم که آن را احداث و راه اندازی کردیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 789

به "راه اندازی سایت ثبت داروی ایرانی ام اس در اروپا، صادرات دارو به روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سایت ثبت داروی ایرانی ام اس در اروپا، صادرات دارو به روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید