دستور ترامپ به پنتاگون برای خارج کردن نظامیان باقی مانده از شمال سوریه

به گزارش سفر به کیش، رئیس جمهور آمریکا به پنتاگون برای خارج کردن نظامیان باقی مانده این کشور از شمال سوریه چراغ سبز نشان داده است.

دستور ترامپ به پنتاگون برای خارج کردن نظامیان باقی مانده از شمال سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه گفت: ایالات متحده میخواهد به خاطر ادامه تحرکات نظامی ترکیه در شمال سوریه، حدود 1000 نظامی خود را از این منطقه خارج کند.

وی شرایط شمال سوریه را برای نیروهای آمریکایی غیرقابل تحمل ارزیابی نموده است. خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه نشانگر عزم دونالد ترامپ برای عمل به وعده خود درباره بیرون کشیدن ایالات متحده از درگیری ها و منازعات خارجی است.

این اقدام پس از آن است که ترامپ هفته گذشته نیز تعدادی از نظامیان آمریکایی را که در مناطق کردنشین شمال سوریه مستقر شده بودند خارج کرد.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات چشمه صلح که از بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی با اعلام رسمی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شروع شده، مخالفت های زیادی را در بین کشورهای منطقه و دیگر کشورهای دنیا از جمله کشورهای اروپایی به دنبال داشته است.

این تصمیم ترامپ که با انتقاد شدید جمهوریخواهان آمریکایی روبرو شده، جهت لازم برای تجاوز ترکیه به مناطق شمالی سوریه را هموار نموده است. نمودهای سوریه متحد اصلی آمریکا برای مقابله با تروریست های داعش بوده اند.

اسپر در این باره به شبکه سی بی اس گفت: در 24 ساعت گذشته متوجه شدیم که ترکیه احتمالا حملات خود را فراتر از مناطق فعلی گسترش خواهد داد و قصد حمله به سوی غرب را نیز دارد. ما همین طور در 24 ساعت گذشته متوجه شده ایم که نیروهای کرد سوریه به دنبال توافق با روس ها و سوری ها برای مقابله با ترکیه در شمال هستند.

وزیر دفاع آمریکا گفت: شنبه شب با ترامپ صحبت کردم و رئیس جمهور به ارتش آمریکا دستور داده است تا عقب نشینی و خروج نیروها از شمال سوریه را شروع کند.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا نیز روز آدینه گفته است که ایالات متحده میخواهد تحریم هایی را علیه آنکارا اعمال کند.

وزیر دفاع آمریکا اضافه کرد: این مساله برای من روشن بود که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه قصد عبور از مرز سوریه و حمله به نمودها را دارد. او به ما قبلا اطلاع داده بود. او به دنبال کسب اجازه نبود. ایالات متحده نیروهای کافی برای جلوگیری از پیشروی ارتش ترکیه را در اختیار ندارد. هیچ راهی وجود ندارد که مانع از پیشروی 15 هزار نیروی نظامی ترکیه شویم.

روز آدینه پنتاگون بیان کرد که نظامیان آمریکایی در شمال سوریه زیر گلوله باران ارتش ترکیه قرار گرفته اند.

2 مقام آمریکایی نیز روز یکشنبه به رویترز گفتند که گروه کوچکی از نظامیان آمریکایی یک مقر نظامی در شهر عین العیسی را به خاطر نگرانی درباره تجاوز ترکیه ترک نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 467

به "دستور ترامپ به پنتاگون برای خارج کردن نظامیان باقی مانده از شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور ترامپ به پنتاگون برای خارج کردن نظامیان باقی مانده از شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید