خط و نشان محیط زیست برای علاقه مندان به نگهداری از حیوانات در منزل، برخورد قانونی با متخلفان

به گزارش سفر به کیش، مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست درباره نگهداری از حیوانات در منزل توضیحاتی داد.

خط و نشان محیط زیست برای علاقه مندان به نگهداری از حیوانات در منزل، برخورد قانونی با متخلفان

شهاب الدین منتظمی مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت وگو با خبرنگار ، در رابطه با نگهداری مالک باغ وحش شهرستان دزفول از دو توله شیر در منزل مسکونی اش اظهار کرد: مالک باغ وحش شهرستان دزفول و خانواده اش به دلیل نبود استاندارد لازم و گرمای شدید باغ وحش، دو توله شیر آفریقایی را به منزل مسکونی خود منتقل کرده و در آنجا از آن ها نگهداری می کردند.

او افزود: بر همین اساس سازمان حفاظت محیط زیست برای بررسی بیشتر موضوع به این مرکز رفته و تذکرات و برخورد های قانونی لازم را به مالک این باغ وحش داده است.

منتظمی با اشاره به اینکه تخلف مربوط به باغ وحش دزفول برای چندمین بار متوالی اتفاق افتاده است، گفت: بنده مخالف جریمه هستم، چرا که نباید تخلفات با جرایم حل و فصل شوند، بلکه در زمان احراز تخلف باید با آن برخورد قانونی صورت گیرد.

تعطیلی 8 باغ وحش فاقد استاندارد از ابتدای سال 97 تاکنون

او با بیان اینکه با تعطیلی مراکز نگهداری از حیات وحش، دیگر جایی برای حفاظت از حیوانات وجود ندارد، افزود: کمبود مراکز نگهداری از حیات وحش در سازمان محیط زیست یک معضل اساسی است.

مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست شرح داد: مالکان مراکز نگهداری از حیات وحش اگر فاقد شرایط و استانداردهای لازم برای نگهداری از حیوانات هستند، نباید نسبت به احداث و راه اندازی این مراکز اقدام کنند.

منتظمی با بیان اینکه نگهداری از حیات وحش در منازل تخلف است، افزود: سازمان محیط زیست بر اساس قانون با متخلفان در زمینه نگهداری از حیات وحش در منازل برخورد خواهد کرد و به اماکن و منازل مسکونی فاقد استاندارد اجازه نگهداری از هیچ گونه حیات وحشی را نمی دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 345

به "خط و نشان محیط زیست برای علاقه مندان به نگهداری از حیوانات در منزل، برخورد قانونی با متخلفان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط و نشان محیط زیست برای علاقه مندان به نگهداری از حیوانات در منزل، برخورد قانونی با متخلفان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید