خبرنگاران 93 درصد از عملیات پایاب سد خداآفرین اجرا شد

به گزارش سفر به کیش، اردبیل - خبرنگاران - استاندار اردبیل گفت: پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی پروژه پایاب سد خداآفرین که در دولت یازدهم شروع شده از 18 درصد به 93 درصد در حال حاضر رسیده است.

خبرنگاران 93 درصد از عملیات پایاب سد خداآفرین اجرا شد

به گزارش خبرنگاران ، اکبر بهنامجو سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان اردبیل که با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه و مجمع نمایندگان استان برگزار گردید، توضیح داد: اجرای این پروژه به اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم حدود 16 هزار نفر منجر می گردد.

وی اعلام کرد: با تکمیل این پروژه میزان محصولات کشاورزی در استان اردبیل 600 هزار تن افزایش می یابد.

استاندار اردبیل اظهارداشت: تا به امروز بالغ بر 2 هزار و 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این پروژه انجام گرفته است.

بهنامجو گفت: بر اساس آنالیز های انجام گرفته برای بهره برداری از این پروژه به حدود هزار میلیارد تومان احتیاج است.

وی در ادامه به برنامه ریزی های انجام گرفته برای اجرای پروژه های مهم سدسازی و آبرسانی در استان اشاره نمود و اضافه کرد: در سال گذشته مقدمات جذب اعتبارات لازم برای سد گیوی ، آبرسانی به مشگین شهر و سد تازه کند گرمی انجام گرفته است.

رییس شورای برنامه ریزی استان اردبیل اعلام کرد: برای اجرای پایاب سد گیوی 220 میلیارد تومان از محل ماده 56 تصویب شده که از هفته های آینده واریز آن شروع می گردد.

بهنامجو اظهار کرد: برغم مشکلاتی که کشور با آن روبرو است، اختصاص این میزان اختصاص اعتبار برای یک پروژه عقب مانده شهرستانی در دولت کم نظیر است.

وی ادامه داد: در مشگین شهر نیز 120 میلیارد تومان از محل ماده 56 برای آبرسانی روستایی تا یک ماه آینده پرداخت می گردد.

او با اشاره به اجرای سد تازه کند گرمی که در سال گذشته صورت گرفته است، اضافه کرد: برای اجرای خط انتقال این سد اعتبار مورد احتیاج از محل های مختلف از جمله بنیاد علوی و بانک رفاه به میزان 200 میلیارد تومان تامین شده که در هفته های آینده به جریان می افتد.

در این جلسه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مطالبات حوزه های انتخابیه خود را بیان نموده و خواهان اختصاص بودجه و اجرایی شدن آن شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1159

به "خبرنگاران 93 درصد از عملیات پایاب سد خداآفرین اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 93 درصد از عملیات پایاب سد خداآفرین اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید