خبرنگاران 760 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان مرکزی پرداخت شد

به گزارش سفر به کیش، اراک - خبرنگاران - مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی از پرداخت 760 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران این استان اطلاع داد و گفت: طلب کشاورزان تا نهم تیرماه تسویه شده است.

خبرنگاران 760 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان مرکزی پرداخت شد

غلامرضا ملکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: خرید تضمینی گندم در استان مرکزی از دهم خرداد ماه سال جاری شروع و تا به امروز 54 میلیارد و 416 تن محصول مازاد براحتیاج کشاورزان خریداری شده است.

وی با یادآوری فعالیت 35 مرکز خرید گندم در شهرستان های استان گفت: پراکنش مراکز خرید این محصول در استان به گونه ای است که کشاورزان بتوانند با طی کمترین مسافت و در اولین فرصت محصول خود را به این مراکز تحویل دهند.

ملکی با بیان اینکه پرداخت به موقع مطالبات گندم کاران در دستور کار شرکت بازرگانی دولتی ایران و سایر مراجع ذیربط واقع شده است، اعلام نمود: عامل تشخیص، ذیحساب و ناظران درتمامی مراکز خرید مستقر شده اند تا خرید گندم به نحو مطلوب انجام گردد و لیست خرید محصول از کشاورزان به صورت روزانه در اختیار بانک عامل قرار گیرد و وجوه مربوطه نیز به صورت متمرکز کشوری پرداخت گردد.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی واقع شده است و 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر احتیاج استان به سایر مناطق ارسال می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1088

به "خبرنگاران 760 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان مرکزی پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 760 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان مرکزی پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید