خبرنگاران گزارش می دهد؛ قنادی که تبدیل به نقاش خود آموخته شد

به گزارش سفر به کیش، یک هنرمند نقاش در مازندران شغل خود یعنی قنادی را کنار گذاشت و به هنر مورد علاقه دوران کودکی خود روی آورد.

خبرنگاران گزارش می دهد؛ قنادی که تبدیل به نقاش خود آموخته شد

به گزارش خبرنگار از ، به دور از هیاهو هر روز ساعت ها در این گالری به سر می برد و با دنیایی از رنگ ها خلوت می نماید.

علی سعیدی هنرمند 48 ساله فریدونکناری به خاطر علاقه دوران کودکی دست از همه کار های خود کشید و به این هنر رو آورد.

هنرمند فریدونکناری به سابقه 30 ساله خود در شغل قنادی اشاره نمود و اضافه نمود: پس از قنادی 5 سال خوانندگی تمرین کرد، اما به جایی نرسید.

سعیدی با بیان اینکه نقاشی تمام زندگی او شده ، گفت: از ده ساعت به بالا تا 18 ساعت، 24 ساعت و حتی تا 48 ساعت هم نقاشی می کشد.

وی نقاشی را به عنوان یکی از علایق دوران کودکی خود دانست و گفت: نقاشی مانند جریان خون در رگ های من شده است.

این نقاش فریدونکناری که مدرسه را تا سوم هدایت ادامه داد 7 سال است که نقاشی می کشد و باور دارد که یک نیروی درونی او را به نقاشی می کشد.

سعیدی با اشاره به اینکه نقاش خود آموخته است، اضافه نمود: نقاشی را بدون حضور در هیچ کلاس درسی یاد گرفت.

نوریان کارشناس نقاشی این هنرمند نقاش را پیرو سبک نائیو و یا خودآموخته دانست و گفت: این هنرمندان از قبل تصویری ندارند و مانند یک بوم سفید زمانی که دست به قلم می شوند آن چشمه از سر چشمه جاری می گردد.

خلق یک اثر هنری در کمتر از دو دقیقه

اما علاقه زیاد این نقاش خود آموخته به هنر باعث شد تا با سرعتی بی نظیر در کمتر از دو دقیقه و بدون هیچ الگویی اثری خلق کند که موجب شگفتی هر هنرمندی می گردد.

سعیدی با بیان اینکه با علاقه و پشتکار نقاشی را پیگیری می نماید، گفت: آن قدر عاشق نقاشی هستم که روی هر چیزی از روی در کابینت، شیشه، سکوریت، در منزل تا روی بوم نقاشی می کشم.

احمدی کارشناس هنر های نمایشی با اشاره به اینکه بسیاری از آثار علی سعیدی فرم های دراماتیک هست، گفت: تابلو هایی که علی سعیدی به تصویر می کشد، شبیه به صحنه های نمایش و تئاتر است.

عابد پور کارشناس نقاشی نیز سرعت بی نظیر علی سعیدی را نقطه قوت و تمایز آثار او نسبت به دیگر هنرمندان دانست و گفت: هر هنرمندی که کار های این نقاش سرعتی را می بیند یک دریافت خاص و متفاوت دارد.

ما هم زمان گرفتیم تا سرعت این نقاش خودآموخته را بسنجیم

نوریان سرعت نقاشی این هنرمند را به سرعت باد تشبیه کرد، اضافه نمود: آثار سعیدی به دلیل سرعت عمل و محتوای خوب قابل ستایش و بسیار شگفت انگیز است.

وی با بیان اینکه افرادی مانند این نقاش خودآموخته کم هستند مگر آنکه خلاف آن ثابت گردد، گفت: هر فردی در تخصص خود یک رکورد دارد علی سعیدی هم این قابلیت را دارد که اسم او در کتاب جهانی گینس به عنوان نقاش سرعتی ثبت گردد.

از دغدغه داشتن یک گالری تا ثبت عنوان در کتاب گینس

فضای 35 متری گالری این نقاش سرعتی جوابگوی انبوه آثارش نیست و این کمبود فضا سبب از بین رفتن بعضی از آثارش شده است.

هنرمند فریدونکناری به فضای اندک گالری خود اشاره نمود و گفت: آثار زیادی خلق کردم، اما برای به نمایش گذاشتن آثار خود به گالری بزرگتری احتیاج دارم.

فدایی معاون اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان فریدونکنار که از کمبود امکانات این نقاش خودآموخته اظهار بی اطلاعی کرد، گفت: در قدم اول مکانی در اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان را در اختیار این هنرمند قرار می دهیم تا هفته ای 3 بار به فعالیت خود را ادامه دهد.

سعیدی که نقاشی تمام زندگی او شد تا به حال بیش از 2 هزار اثر هنری خلق کرد.

این هنرمند خودآموخته از مسئولان می خواهد تا یاری نمایند اسم او به عنوان سریع ترین نقاش حال حاضر در کتاب رکورد های جهانی گینس ثبت گردد.

گزارش از مهسا اسبویی زنگیانی

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 197

به "خبرنگاران گزارش می دهد؛ قنادی که تبدیل به نقاش خود آموخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گزارش می دهد؛ قنادی که تبدیل به نقاش خود آموخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید