خبرنگاران مجلس اروپا نقض حقوق بشر در بحرین را محکوم کرد

به گزارش سفر به کیش، تهران- خبرنگاران- مجلس اروپا روز پنجشنبه با اکثریت آرا، پیش نویس قطعنامه ای در محکومیت نقض حقوق بشر از سوی مقام های رژیم آل خلیفه بحرین را تصویب کرد.

خبرنگاران مجلس اروپا نقض حقوق بشر در بحرین را محکوم کرد

با ما سفر کنید و با بهترین قیمت تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از القدس العربی، 633 نماینده از 689 نماینده مجلس اروپا به پیش نویس قطعنامه محکومیت رژیم آل خلیفه بحرین به خاطر نقض حقوق بشر رأی مثبت داده و آن را تأیید کردند.

پیش نویس این قطعنامه از حدود یک سال پیش توسط مارک تارابیلا عضو مجلس اروپا و نیز کوشش های مرکز حقوق بشر و دموکراسی اروپا و سازمان آمریکایی ها حامی دموکراسی و حقوق بشر در بحرین و سازمان حقوق بشر و دموکراسی بحرین به این نهاد اروپایی ارائه شده بود.

در پیش نویس این قطعنامه، از مقام های بحرینی خواسته شده تا اجرای مجازات اعدام علیه شهروندان این کشور متوقف و با قربانیان نقض حقوق بشر در این کشور رفتار مناسبی داشته باشند.

مجلس اروپا تأکید نموده که اکنون 26 بحرینی در زندان های این کشور با مجازات اعدام مواجهند و در آستانه اجرای حکم قرار دارند که بایستی اجرای آن متوقف گردد.

مجلس اروپا در پیش نویس این قطعنامه همچنین احکام اعدام صادره از سوی دادگاه های بحرین علیه محمد رمضان و حسین علی موسی از شهروندان این کشور را محکوم نموده است.

پیش تر نیز سازمان حقوق بشری آمریکایی های حامی دموکراسی و حقوق بشر در بحرین، خواهان آزادی 6 فعال بحرینی شد که به صورت خودسرانه بازداشت شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1524

به "خبرنگاران مجلس اروپا نقض حقوق بشر در بحرین را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجلس اروپا نقض حقوق بشر در بحرین را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید