خبرنگاران فرماندار: آنالیز قانونی حساب های بانکی وام دهنده خانگی در رامهرمز شروع شد

به گزارش سفر به کیش، اهواز- خبرنگاران- فرماندار شهرستان رامهرمز از مسدود شدن حساب یک وام دهنده خانگی از سوی دستگاه قضایی اطلاع داد و گفت: آنالیز ها از نحوه فعالیت این صندوق و دیگر فعالیت های مشابه در رامهرمز شروع شده است.

خبرنگاران فرماندار: آنالیز قانونی حساب های بانکی وام دهنده خانگی در رامهرمز شروع شد

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

آرش قنبری شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با تاکید بر اینکه صندوق های خانگی اگر توجیه پذیر باشند باید مجوز موسسه مالی اخذ نمایند وگرنه متوقف می شوند، اظهارداشت: با توجه به حساسیت های به وجود آمده در زمینه صندوق های خانگی و گسترش غیرعادی آنها در رامهرمز و سایر شهرهای استان، مسئولان استانی دراین رابطه آنالیز های دقیقی را آغاز نموده اند.

وی ادامه داد: به همین منظور امروز طی نشستی، مسئول یکی از صندوق های خانگی در رامهرمز، فراخوانده شد و به سوالات بعضی از مسئولان قضائی، امنیتی و کارشناسان مالی پاسخ داد.

قنبری اضافه نمود: در این نشست مسئولان استانی و خصوصا کارشناسان مالی سوالات خود در رابطه با نحوه فعالیت صندوق وام خانگی پرسیدند و قرار شد این شخص اطلاعات دقیق تری را در جلسات بعد ارائه کند تا بعد از آنالیز های لازم در صورت توجیه کارشناسی فعالیت این نوع از صندوق ها، اقدام به اخذ مجوز موسسه مالی کند.

سرپرست فرمانداری رامهرمز یادآور شد: اما در صورت نبود توجیه کارشناسی و امکان بروز ضرر و زیان برای سرمایه مردم، قطعا کار اینگونه صندوق ها متوقف خواهد شد.

وی مهمترین ایراد وارده به این صندوق ها را انجام بخشی از عملیات های بانکی بدون مجوز مطرح نمود و گفت: قطعا در صورت توجیه شدن کارشناسان مالی استانی، اخذ مجوز موسسه مالی توسط این شخص ضروری خواهد بود.

قنبری تاکید نمود: خروجی جلسات کارشناسی به عنوان یک مدل و نمونه برای دیگر صندوق های خانگی در استان، لحاظ خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در تاریخ 23 فروردین ماه سال جاری، طی اقدامی مجرمانه، فرد یا افرادی قصد داشتند حساب یکی از متولیان صندوق های خانگی که گفته می شد موجودی آن 170 میلیارد ریال است را هک نمایند که با هوشیاری سیستم بانکی کشور، این اقدام نافرجام ماند.

همچنین پیش از این در اظهارنظری جداگانه رئیس کمیسیون هماهنگی بانک های استان خوزستان هرگونه فعالیت تحت عنوان صندوق های وام خانگی را غیر قانونی دانست و از مردم خواست تا در این صندوق ها سپرده گذاری ننمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 996

به "خبرنگاران فرماندار: آنالیز قانونی حساب های بانکی وام دهنده خانگی در رامهرمز شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: آنالیز قانونی حساب های بانکی وام دهنده خانگی در رامهرمز شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید