خبرنگاران سه طرح حوزه گردشگری در سمنان افتتاح شد

به گزارش سفر به کیش، سمنان- خبرنگاران- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: سه طرح حوزه گردشگری شهر سمنان با سرمایه گذاری حدود 120 میلیارد ریال با حضور مسوولان استانی افتتاح شد.

خبرنگاران سه طرح حوزه گردشگری در سمنان افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران، مهدی جمال شامگاه یکشنبه درباره طرح های افتتاحی گردشگری سمنان به رسانه ها شرح داد: سه طرح گردشگری امروز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان افتتاح و از یک کارگاه صنایع دستی بازدید شد.

وی گفت: مجتمع گردشگری باغ سبز سمنان با صرف 20 میلیارد ریال راه اندازی شده است و اولین مجوز گردشگری کشاورزی در استان سمنان را دارد.

جمال افزود: این مجوز گردشگری کشاورزی به واحد باغ سبز سمنان واقع در سنادره و به دنبال انعقاد تفاهم نامه توسعه گردشگری کشاورزی در استان سمنان، ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجتمع گردشگری باغ سبز سمنان، خدمات مختلف مانند خدمات گلخانه ای، صنایع دستی و پذیرایی ارائه می شود و فضای آرامش بخش و مفرحی برای بازدیدکنندگان فراهم می کند.

جمال شرح داد: سفره خانه سنتی ایرانیان نیز با سرمایه گذاری 30 میلیارد ریال و با ظرفیت پذیرایی از 300 نفر و ایجاد زمینه اشتغال برای هشت نفر افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: سفره خانه سنتی ضیافت ارگ از دیگر طرح های افتتاحی گردشگری سمنان بود.

وی افزود : سفره خانه سنتی ضیافت ارگ با سرمایه گذاری 90 میلیارد ریال، زمینه اشتغال 23 نفر را فراهم کرده است.

وی افزود: کارگاه صنایع دستی قجر به عنوان اولین کارگاه تولید کاشی هفت رنگ در استان سمنان محسوب می شود که از این کارگار نیز بازدید شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان خاطرنشان کرد: کارگاه تولید کاشی هفت رنگ طرح گسترش و توسعه را در دست اقدام دارد که زمینه اشتغال 40 نفر را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگاران، در انتها افتتاح و بازدید از طرح های حوزه گردشگری و صنایع دستی حبیب الله خجسته پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از برخی فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران حوزه گردشگری استان سمنان تقدیر کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1509

به "خبرنگاران سه طرح حوزه گردشگری در سمنان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه طرح حوزه گردشگری در سمنان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید