خبرنگاران دولت 88 درصد طلب گندمکاران گلستان را پرداخت کرد

به گزارش سفر به کیش، گرگان - خبرنگاران - مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت که تا به امروز 16 هزار و 600 میلیارد ریال معادل 88 درصد مطالبات کشاورزان این استان بابت تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی پرداخت شد.

خبرنگاران دولت 88 درصد طلب گندمکاران گلستان را پرداخت کرد

سعید حسن پور روز یکشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: از ابتدای برداشت گندم گلستان در هفته نخست خرداد تا به امروز کشاورزان استان 750 هزار تن گندم تحویل مراکز خرید تضمینی دادند.

سال جاری قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم 25 هزار ریال معین شده که این قیمت بر پایه خرید با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید است.

وی با اشاره به این که پیگیر پرداخت به موقع باقی مانده مطالبات گندمکاران گلستان هستیم، گفت: بهای گندم پس از تحویل به مراکز خرید تضمینی و ثبت اطلاعات حساب بانکی بهره بردار در سامانه بانک عامل توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی و تامین منابع از سوی دولت، پرداخت می گردد.

مطابق گزارش اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان، کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان با 100 مرکز در 14 شهرستان تا اواخر مردادماه ادامه دارد.

کارشناسان جهاد کشاورزی پیش بینی کردند که در سال زراعی جاری بیش از یک میلیون و 200 هزار تن گندم از 355 هزار هکتار زمین زیر کشت این محصول در گلستان برداشت گردد.

گلستان دومین تولیدکننده گندم کشور بعد از استان خوزستان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1081

به "خبرنگاران دولت 88 درصد طلب گندمکاران گلستان را پرداخت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دولت 88 درصد طلب گندمکاران گلستان را پرداخت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید